Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: lekkasje bagasjerom model s 2013  (Lest 408 ganger)

kjølholdt

• Gold Member
    • Vis profil
lekkasje bagasjerom model s 2013
« på: Mandag 25. Mai 2020, klokken 08:43 »
Har hatt lekkasje i bagasjerommet. Bilen er 7 år og 150 tusen km. Ergo ingenting å bry tesla med lenger. Brukte EV service i bergen på kokstad. Måtte ta av bakskjerm seale der på nytt og to nye baklykter innerste delen, kunne vært løst med to nye pakninger. Men var ikke mulig å oppdrive kun  pakning og jeg skulle på langtur ergo nye lykter. Videre tok han alle punkter i bagasjerommet som det kunne lekke igjennom. Blant annet bak lista som det står tesla på. Bilen har stått ute i  2 dager med skikkelig regn og ingen lekkasje lenger ;-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Johnny

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: lekkasje bagasjerom model s 2013
« Svar #1 på: Mandag 25. Mai 2020, klokken 13:34 »
Bilen min har også lekkasje baki der, men jeg tror det begrenser seg til selve luken. Da er det baklyktene som er synderene regner jeg med. Jeg har planer om å ta de av for å se på saken, og om det ikke er mulig å få tak i nye pakninger, vil jeg gjøre et forsøk med pakningsmasse.
TMS og eGolf.

Johnny

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: Mandag 25. Mai 2020, klokken 14:05 »
Hvorfor var pakningene ikke å oppdrive? De er en egen del i delekatalogen.
TMS og eGolf.

Muffinman

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: Mandag 25. Mai 2020, klokken 20:09 »
Vår 2013 fikk dette tidlig, vanlig feil. Baklyktene i luka ble skiftet i samme slengen. Spent på om det holder tett eller om feilen kommer tilbake senere.