Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjølelameller ute av stilling

Startet av fonberg, søndag 24. mai 2020, klokken 13:54

« forrige - neste »

fonberg

Jeg oppdaget i dag at kjølelamellene på venstre side i frontfangeren står i halvåpen posisjon. De på høyresiden står i normal lukket posisjon. Har prøvd å låse opp bilen, uten at lamellene reagerte på dette. (Mener at lamellene tidligere i år har åpnet og lukket som en sjekkrutine når man låste opp bilen, men vet ikke om dette er knyttet til SW-versjon, utetemperatur eller annet).

Noen som kan dele enkelt «triks» for å aktivere lamellene, unntatt å varmkjøre batteriet? Evt en teori på hvorfor lamellene står ute av stilling?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

jkirkebo

Sitat fra: fonberg på søndag 24. mai 2020, klokken 13:54
Jeg oppdaget i dag at kjølelamellene på venstre side i frontfangeren står i halvåpen posisjon. De på høyresiden står i normal lukket posisjon. Har prøvd å låse opp bilen, uten at lamellene reagerte på dette. (Mener at lamellene tidligere i år har åpnet og lukket som en sjekkrutine når man låste opp bilen, men vet ikke om dette er knyttet til SW-versjon, utetemperatur eller annet).

Noen som kan dele enkelt «triks» for å aktivere lamellene, unntatt å varmkjøre batteriet? Evt en teori på hvorfor lamellene står ute av stilling?

Jeg tipper det har samlet seg en del dritt bak der slik at motoren ikke klarer å stenge de igjen. Evt. har motor eller stag tatt kvelden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elbil2000

#2
Skyldes for trange hull som festene til lamellene roterer i (feil i produksjonen). Må fikses på verksted.
P100D

fonberg

Jeg har kjørt et par turer etter dette oppsto, og uregelmessigheten har ikke gjentatt seg, Lamellene oppfører seg nå som de skal, så gjenstår det å se om dette vedvarer.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Klykken

Tyder på at det er trangt der da, eller at evt skitt har kommer steder det ikke burde være. Burde innfestingene smøres regelmessig, kanskje?
(Beklager for å kuppe tråden)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Kan visst hoppe til feil stilling om det er f.eks. snø eller har frosset fast. Kan visstnok hoppe tilbake slik at det funker fint igjen. Ikke sjekket selv, dette har jeg fra en Tesla-mekaniker noen år tilbake.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA