Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Consult 3 plus og bil med få barer.

Startet av bullfinch, fredag 22. mai 2020, klokken 11:38

« forrige - neste »

bullfinch

Kom over denne. https://www.thebatteryclinic.co.nz/nissan-leaf-ev-battery-reconditioning/

Tenkte kanskje å kjøpe meg en 8-bar bil og se om jeg klarer å bytte ut noen celler så den blir opp mot 12 igjen.

Noen med erfaring på dette?

Trekkoppbil

#1
I den artikkelen som er 2,5 år gammel, mener forfatteren at han har renovert et gammelt batteri og økt SOH fra 60% til 92%. Han er svært hemmelighetsfull om hva han har gjort, og det er ikke enkelt å få noen sammenheng i det han mener: We pulled the EV battery down and then manually tested the EV Cells to see if we could verify what we could see on the scan tools. What we saw did not really lineup but we persisted anyway making adjustments to the EV bank as we saw fit.
I ettertid har han kommet med en kommentar om at han fortsatt ikke har klart å gjøre det på noe billig måte.

Her fant jeg en annen forklaring:
Sitat fra: BatteryClinic link=https://www.thebatteryclinic.co.nz/battery-reconditioning/
Battery Reconditioning

Our battery reconditioning process is not invasive, does not use chemicals and is completely electronic. We use a frequency pulse to break down sulfate crystals that build up along the plates over time. Our process transforms these crystals back to active material allowing electrons to flow freely through the plates again. A reconditioned battery can last for more than two years and in many cases the process can be repeated.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA