Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bakkeklaring Enyaq ??

Startet av Rusalka, fredag 22. mai 2020, klokken 11:01

« forrige - neste »

Rusalka

Noe som vet noe om bakkeklaring på Enyaq ?
Har ikke sett at noen av de norske journalistene har skrevet om det.
Noen utenlandske som også har sett den «grønne» bilen antyder liten bakkeklaring:
Despite the thin layer of disguise seen in our images, you can make out that the Skoda Enyaq is something of a blend between an SUV and people-mover, with a relatively low ground clearance, a raked windscreen and long sloping roofline. https://www.carsales.com.au/editorial/details/skoda-enyaq-2020-review-124128/]
På en annen side: Dette tyske firmaet hevder å levere «hevesett» til Enyaq-produksjonen !!: https://autohoeherlegung.de/skoda-vision-iv-suv-coupe-skoda-enyaq-der-tschechische-volkswagen-wird-jetzt-noch-besser/
Spørsmålet er vel også hvor mye den  «grønne» testbilen er «ferdig».
Kan jo håpe på at X80 leveres som en Scout-utgave !!
(Det var dette siste vegstykket opp til hytta ....)

torlie

Tviler på om den kommer i Scout utgave, men kan selvsagt være.

En annen test som har kommentert bakkeklaring under. Antar det blir rundt 14-16cm bakkeklaring om jeg skal gjette.

"Even though the Enyaq will be classed as an SUV by most, there isn't a great deal of ground clearance because of the massive battery pack within the floor, so don't expect to go very far off-road in it."
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

batterimannen

Så at en journalist fra elbil24 som også var i Dublin har svart at de ikke fikk oppgitt bakkeklaring under eventet/testkjøringen (ref Enyaq gruppa på Facebook). Så regner med at Skoda ikke ønsker/iike er klare for å gå ut med det ennå.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

torlie

Er det lov å håpe på luftfjæring som på e-tron? Tviler dog på det men, hadde vært kjekt.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

daktari

Den ser jo mest ut som en Espace/Grand Picasso,  men mulig de kan komme unna med å kalle den SUV?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Sitat fra: torlie på fredag 22. mai 2020, klokken 13:42
Er det lov å håpe på luftfjæring som på e-tron? Tviler dog på det men, hadde vært kjekt.
Lov å håpe, men drømmer du om det så er det vel e-tron som er det naturlige valget.

MooCow

Sitat fra: torlie på fredag 22. mai 2020, klokken 13:42
Er det lov å håpe på luftfjæring som på e-tron? Tviler dog på det men, hadde vært kjekt.

Vil overraska meg stort om han kjem med luftfjøring, på facebook skriv jo ein journalist at han ikkje eingang kjem med LED Matrix  :o

Rusalka

ID.4 VW spionbilder fra Kina KAN være svar på mine bønner ang, Enyaq ??
https://motorillustrated.com/heres-the-volkswagen-id-4-without-in-coverings/49826/
Her skriver journalisten at bildene viser 2 utgaver Crozz (den hvite) og en "X" utgave (den grå).  Han påpeker at "X" utgaven leveres hevet !!
Kan vi håpe at Enyaq X80 også er hevet ?? (det er jo stort sett samme bilen ..)
Please Skoda ... be clever !!!

Zubzero

X-utgaven (4WD) av Enyaq kommer vel ut litt senere? Får  håpe det ikke blir for sent...

Up_&_Away

ja, jeg er også avhengig av de ekstra cm i bakkeklarering for å klare veien inn til hytta. Min nåværende Octavia tar nedi ved heavyload. Aner ikke hva som er "bakkeklaring" på Octaviaen da, men vil ikke ha en ny bil med like lav bunnpanne.
VW e-Up! nybil fra august 2018

Jørgen von Schnellfahrer

Trur ikke det er bunnpanne i enyaq  ;D
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

sjokomelk

Sitat fra: Jørgen von Schnellfahrer på tirsdag 23. juni 2020, klokken 10:06
Trur ikke det er bunnpanne i enyaq  ;D
Den sitter mellom de doble fustasjeopphengsforkoblingene ;D
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

elektro

Now nytt her? Hvilken av de kommende elbilmodellene har litt ekstra bakkeklaring og takler best litt kjerrevei? Per i dag er det vel kun e-tron, I-pace, Model X/S, og muligens ECQ som takler litt grov kjerrevei? XC40? Model Y har vel 16,5 cm? Det er i grenseland synes jeg. i alle fall om det blir mindre med litt last..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

batterimannen

Sitat fra: elektro på tirsdag 28. juli 2020, klokken 21:27
Now nytt her? Hvilken av de kommende elbilmodellene har litt ekstra bakkeklaring og takler best litt kjerrevei? Per i dag er det vel kun e-tron, I-pace, Model X/S, og muligens ECQ som takler litt grov kjerrevei? XC40? Model Y har vel 16,5 cm? Det er i grenseland synes jeg. i alle fall om det blir mindre med litt last..

Bare å stryke EQC fra den lista?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Amatøren

Sitat fra: elbil.noYtre sett framstår EQC som en SUV, vurdert etter karosseritype, men den registrerte bakkeklaringen rimer ikke helt. 9,7 centimeter er tallet OFV Kjøretøydata oppgir. Dette tallet gjelder riktignok laveste punkt under bilen ved tyngste tillatte last, men framstår likevel lavt. Praktiske målinger i Norge tyder på at bakkeklaringen uten last er cirka 15 centimeter.

e-Golf skal ha 14,3 cm tom. Det er for snaut på vår hyttevei når den har en del last.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA