Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Knapp bak ladeluka (2020 Soul)

Startet av hanche, fredag 22. mai 2020, klokken 11:00

« forrige - neste »

hanche

Bak ladeluka på min 2020 Soul er det en trykknapp. Hva er hensikten med den? Jeg tenkte kanskje den var for å detektere at ladeluka er stengt, men så vidt jeg kan se, vil ikke ladeluka trykke inn knappen når den er stengt. Og jeg kan slett ikke se den omtalt i brukerhåndboka.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

RJK

På Hyundai Kona bruker du den knappen for å skifte til umiddelbar lading, om du har den satt på tidsstyrt lading.

F.eks. har du innstilt at lading bare skal skje mellom 21:00 -til 08:00, men du skal ut på tur igjen, og trenger mer strøm før du kjører ut. Trykk knappen og plugg inn kabelen innen 3 sekunder så vil lading starte umiddelbart jamfør bruksanvisningen. Siden bilene er så like teknisk (drivlinjen), så tipper jeg det er det samme på E-Soul.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

hanche

Aha, fant det! Takk for tips. Det står omtalt i den delen av brukerhåndboken som handler om tidsstyrt lading, som jeg ikke har lest.  ;) Litt annerledes prosedyre: Hold knappen inne i to sekunder, står det.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA