Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor skaffe: "Krok" til å henge opp ladeledning

Startet av elbil4ever, torsdag 21. mai 2020, klokken 16:42

« forrige - neste »

elbil4ever

Trenger en krok til å henge ladeledningen på, mens den er plugget inn i ladestasjonen i den ene enden og bilen er frakoblet den andre pluggen.

Noe ala den i vedlegget, men som ikke koster 800 (!) kroner. Tips om hvor man kan skaffe?


sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elbil4ever

Takk for raske svar!

Men finnes det noe i kategorien ikke-stygg-som-juling? Og som er passende for ledning?  :)

Jeg kan fortsatt ikke helt se for meg at det trenger å koste 800kr.

Amatøren

Jeg kjøpte denne slangeholderen. Tror det var på Bauhaus.

Kjøpte veggholder til type 2 kontakt sammen med ekstra ladekabel som er fastlåst og dermed fast hjemme i garasjen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

elektrolux

Jeg bruker en gammel felg fra en motorsykkel.

Beste jeg har sett er han som saget en Minilite felg i 2 og brukte den
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elbil4ever

Takk for mange bra ideer!

Er nok fortsatt mest på jakt etter en helt enkel krok som ser OK ut.

Sitat fra: jkirkebo på fredag 22. mai 2020, klokken 08:10
https://www.ladespesialisten.no/index.php/veggholdere

Denne fungerer fint også uten "støpselholderen"? Jeg trenger egentlig bare kroken å hvile ledningen oppå, og så kan pluggen henge fritt under den.

jevel

Ja, fungerer akkurat like bra uten plaststøpselet. Fordelen med støpsel er når man skal la oppsettet stå ute i vær og vind. Null sjans for vann inn i støpsel på grunn av hette som ikke sitter 100 %...

elbil4ever

Inspirert av tips, dro jeg innom Jula.

I fall andre også skulle være interessert i en helt enkel og grei stålkrok å henge ledningen over, kostet disse 40 kr for 2 stk  :D


Wisd0m

Hva med dobbel veggkrok på Biltema: 20-435 https://www.biltema.no/verktoy/verktoyoppbevaring/verktoyholdere/veggkrok-dobbel-2000023071

500-1000 kroner koster dette bare for at det er til elbil. Alle skal jo tjene penger på elbilistene. Søk litt rundt etter veggkroker så tar du en du liker (Biltema, Clas, Jula).

Vesel

Lmao.  :laugh:

Jovisst, var den kroken flott, men jeg fikk flashback nå til Misjonen med Antonsen og Golden hvor de prater om KNAGG!! til 250 kr. Ellers har du de berømte Mac Pro-hjulene til 8750 kr, men de er det minste ikke beregnet på privatmarkedet.  :)
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA