Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer det en lengre Ioniq /alternativ?

Startet av ToWalkOrDrive, søndag 24. mai 2020, klokken 09:16

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Ser at Ioniq er fantastisk priset, har lang rekkevidde og virker generelt bra. Men når jeg prøver setet og baksetet, samt bagasjeplass skjønner jeg at det ikke er spesielt rettet mot folk på 1,95 med unger på 1,80....som vokser. At en kan få Ioniq under 300.000 med over 30 mil rekkevidde er bra, men er det noen som vet om Hyundai kommer med en lengre versjon, eller en modell som nærmer seg 4,80m lang og lengre gjerne i 420.000+ -klassen?
Tesla Model Y                         2021-

Zimon

Det er det nok dessverre kun Hyundai som kan svare på og de holder nok kortene tett til brystkassa. Bilprodusenter gir enten ut konseptskisser og små hint, eller så er det ingen som vet før man har rykter og evt kamuflerte testbiler som kjører rundt.

Men min magefølelse er at Ioniq ikke kommer i en pluss size, den kommer nok til å være en bil som varer en stund på markedet som den er, bare oppgraderes. Nå har vi versjon 1 og versjon 2, men det kommer nok 1-3 til facelift/oppgraderte utgaver, men da er det "autopilot", økt batteri og slikt.

Ioniq er nok dessverre ingen bil for 190cm og høyere som skal sitte i baksetet. Da sjekk evt ut nye Kia eSoul som er ute tenker jeg. Ca samme prisklasse og også bra bil med mye av samme teknologi som Ioniq og Hyundai biler. Hyundai er storeier i Kia så de deler mye av samme teknologi.

Utover det så sjekk evt andre biler som kan passe din prisklasse, størrelse, rekkevidde etc.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Zimon på søndag 24. mai 2020, klokken 20:05
Det er det nok dessverre kun Hyundai som kan svare på og de holder nok kortene tett til brystkassa. Bilprodusenter gir enten ut konseptskisser og små hint, eller så er det ingen som vet før man har rykter og evt kamuflerte testbiler som kjører rundt.

Men min magefølelse er at Ioniq ikke kommer i en pluss size, den kommer nok til å være en bil som varer en stund på markedet som den er, bare oppgraderes. Nå har vi versjon 1 og versjon 2, men det kommer nok 1-3 til facelift/oppgraderte utgaver, men da er det "autopilot", økt batteri og slikt.

Ioniq er nok dessverre ingen bil for 190cm og høyere som skal sitte i baksetet. Da sjekk evt ut nye Kia eSoul som er ute tenker jeg. Ca samme prisklasse og også bra bil med mye av samme teknologi som Ioniq og Hyundai biler. Hyundai er storeier i Kia så de deler mye av samme teknologi.

Utover det så sjekk evt andre biler som kan passe din prisklasse, størrelse, rekkevidde etc.

Jeg er egentlig ute etter en Bil nr 1, men kunne godt tenke meg å slippe å betale 500.000. Har lagt inn bestilling på Tesla Model Y (før prisstigning), men er litt lei av å dytte inn dørhåndtaket på min Model 3 (likt på Model Y), så har ikke noe mot en annen bil, og Hyundai / Kia er jo bra greier. Prøvde å sitte i et fremsete (passasjersete) på e-Soul, og du har rett i at det er en bra bil for høye folk. Store og gode seter foran (prøvde ikke bak). Men bilen blir litt for liten med tanke på bagasje. Får vel kjøpe min 3. Tesla.....hmrffff....er jo bare snakk med de andre bilfabrikantene.....
Tesla Model Y                         2021-

Zimon

Har du testet Hyundai Kona og Kia eNiro da? Jeg så på bensin utgave av Kona når jeg bestilte min Ioniq, bagasjen var ikke like dyp som Ioniq, men den har litt mer høyde sånn sett.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

staljin

#4
Er selv 192 og.har.gutten.som er 195 og vi.klarer.oss helt fint med.å få nok sitteplass i Ioniq. Det er.ikke super romslig men det.går. Reiste fra Sandnes til.Sverige med gutten i baksete uten problem. Husk at du må lade hver 2 timer

Hyundai har ny platform på vei, en som er utviklet for elbil noe platform.til.Ioniq ikke er. Resultat med den.nye platformen.blir bedre elbil på alle.måter,  Større rekkevidde og bedre plassutnyttelse.  Lest om.at bilene.som er bygget på.den.nye.platformen kommer kanskje.i 2021. Vil tippe 22 pga korona.Glem Kona, den er mindre

https://www.irishtimes.com/life-and-style/motors/hyundai-and-kia-create-new-electric-car-platform-1.4177793

Noe.å vente.på?

https://www.electrive.com/2020/05/13/first-800-volt-electric-car-from-hyundai-set-for-2021/


https://www.autoexpress.co.uk/hyundai/107696/new-hyundai-45-concept-hints-at-new-all-electric-suv?amp

Mvh
Staljin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA