Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.20.X

Startet av Motorwatt, torsdag 21. mai 2020, klokken 09:04

« forrige - neste »

z4rd

#90
Bilen ble levert med det fra fabrikk. Jeg regner med at du er klar over forholdet, men under Additional vehicle information -> Autopilot information, så står det: Full self-driving computer, hence min referanse til HW3/FSD-chip.

Er det jeg som ikke tar humoren her eller er du bare ute å kverulerer nå? Beklager hvis jeg har misforstått noe eller vært uklar.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

Det forklarer saken. Fikk ikke med meg at du har skrevet bilmodellen din. Men helt riktig, jeg ser ikke humoren nå heller.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Frantisek Ruzicka

I had a short 900km trip yesterday and I didn't face any phantom brake(so far) even on spots, that the phantom brake happened to me before. Driven mostly on navigate on autopilot (owner of FSD package) and the car was very smooth in strong curves.Just had a feeling, that the autopilot kept the car quite near to the middle separating line then middle of the road, but maybe it was just my feeling.
2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

1000kwh

Noen som vet hvorfor det kommer «pilmønster» i venstrefeltet og det virker som om bilen slakker av?

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 13. juni 2020, klokken 20:13
Hvordan har du greid å få en HW3-chip uten FSD?  ;)
Egentlig et greit spørsmål, når jeg tenker meg om :o

Tenker at FSD og HW3 er to forskjellige ting. (Tusentipset) For oss som har eldre Sèr og som vil ha HW3 så er det vel bare FSD-kjøp som gir oss det, for øyeblikket. Har en venn med TM3 og FSD fra mars/april 2019 og den har ikke HW3. Så har vi vel de som har nyere Teslaer og som har fått med "vanlig" AP og (den er nå gratis) og som har kjøpt Tesla når prisene er blitt høyere...de fortjener sin HW3. De som er de heldige, må vel være de som har kjøpt en "simpel" TM3 kun med gratis AP men alikevel med HW3. Men på den annen side så får de vel kanskje ikke brukt den fullt ut for de har jo ikke FSD..
Til slutt i min litt kortsluttede brain-storming, så synes jeg AP ligger bedre og bedre i veien, og at bilen begynner og tilpasse seg terrenget mtp fart. Man kan gjerne veie kostnader, for og i mot kjøp av FSD...men det er kun NÅ i bilens og menneskets historie at vi får være med på denne automatiske ferden. Andre bileiere må lese om det i avisene...men vi er med på å skape fremtiden.  8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

sjokomelk

Sitat fra: 1000kwh på søndag 14. juni 2020, klokken 21:46
Noen som vet hvorfor det kommer «pilmønster» i venstrefeltet og det virker som om bilen slakker av?
Bilen reagerer på at trafikken går sakte i nabofila, og vil derfor også slakke av.
Er nevnt i 2019.40-oppdateringen (kanskje bare i USA?) og i 2020.4 (Europa?).

https://www.teslarati.com/tesla-autopilot-adaptive-lane-speed-feature-video/
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Motorwatt

Den tillater vel ikke at det kjøres raskere i høyrefeltet enn trafikken i venstrefeltet med AP. Sånn har det vel vært en stund? Samme som VAG-biler forøvrig. I USA har de HOV-felt (omtrent som kollektivfelt her). Men etter det jeg har lest vil Teslas AP tillate forbikjøring på høyre side hvis HOV-filen er definert i navigasjonssystemet.

A high-occupancy vehicle lane (also known as an HOV lane, carpool lane, diamond lane, 2+ lane, and transit lane or T2 or T3 lanes) is a restricted traffic lane reserved for the exclusive use of vehicles with a driver and one or more passengers, including carpools, vanpools, and transit buses.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Frantisek Ruzicka

And it works really well, which is really annoying sometimes, especially in Norway, where almost everyone drive in a left line on "highways"  :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

1000kwh

Sitat fra: sjokomelk på søndag 14. juni 2020, klokken 21:59
Sitat fra: 1000kwh på søndag 14. juni 2020, klokken 21:46
Noen som vet hvorfor det kommer «pilmønster» i venstrefeltet og det virker som om bilen slakker av?
Bilen reagerer på at trafikken går sakte i nabofila, og vil derfor også slakke av.
Er nevnt i 2019.40-oppdateringen (kanskje bare i USA?) og i 2020.4 (Europa?).

https://www.teslarati.com/tesla-autopilot-adaptive-lane-speed-feature-video/
Har tenkt tanken, men det skjer også uten biler i venstrefeltet og gjerne på samme plass. Jaja, er vel et spøkelse der også den ser :p

sfinxern

Jeg kunne nå tenkt meg å fått tilbake Dashcam og SentryMode snart jeg da..
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

geirci2

#100
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 13. juni 2020, klokken 07:42
Har du 2020.20.12 eller 2020.20.1? Hvis det siste, så har du vel ikke GPS-oppdateringen. Den kom med 2020.20.5 med releasedato 4. juni.

Bilen mottok oppdatering til 2020.20.12 i dag - og ingen GPS-oppdatering :-(.
Oppdateringen "kom ifra" 2020.16.3.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Motorwatt

Denne har ikke jeg sett før (Spilloppdatering):

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Stig-Arne

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 16. juni 2020, klokken 17:11
Denne har ikke jeg sett før (Spilloppdatering):
Var det ikke sånn at man skulle kunne laste ned spillene man ønsket, istedet for å ha alle spillene lagret i bilen? På den måten spare plass og slitasje på minnebrikken.

streken

2020.20.12 - denne fikk jeg i går beskjed om at var klar for nedlasting.

Bilen har nå stått parkert i et døgn med tilgang til wifi, og den laster og laster. Den har kommet så høyt som 96%, og så er den nede på 80% en halvtime senere.
I morges var den på 75%, to timer senere på 40%.

I morgen legger jeg ut på en drøy uke med Norgesferie, og det ville være kjekt å få oppdatert bilen før jeg legger i vei. Noe stalltips på hva jeg skal gjøre?

Wifi-signalet er godt, og linjehastigheten også helt grei.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

trykkertor

Ta en reset.
Hold inne begge "ratthulene" og bremsepedalen i omkring 45-60 sekunder.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA