Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.20.X

Startet av Motorwatt, torsdag 21. mai 2020, klokken 09:04

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: z4rd på fredag 22. mai 2020, klokken 16:36
Ok, skal redigere mitt opprinnelige innlegg. Tar tilbakemeldingen. Si fra hvis du har noen andre synspunkt rundt det jeg skrev utover semantikken.
Ikke noe å utsi på det du mener i innlegget ditt. Jeg kan vel ikke betegnes som "skuffet" fordi det å være skuffet må måles etter en gitt forventning.  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

#16
Enig. Og det er litt av essensen i det jeg mener er viktig for å forstå hvorfor Tesla gjør som de gjør. Hvis man justerer litt på forventningene sine slik at de er mer i tråd med Tesla sin visjon, ref. stor sentrert skjerm, fokus på spill og underholdning osv, så skal det kanskje litt mer til for å bli «skuffet». 

For øvrig synes jeg det var lite info om denne versjonen ute nå. Er det noen i Norge som i det hele tatt har fått denne pushet til bilen sin?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

boppus

Sitat fra: HKS på fredag 22. mai 2020, klokken 13:38
Tragisk at det brukes ressurser på spill, pumpeputer og annet tull når grunnleggende funksjonalitet blant annet i navigasjon mangler... :(

Kart (Google Maps) og navigasjon, inkludert søk etter lademuligheter, hos Tesla er svært bra. Går løsninger hos andre fabrikanter en høy gang. Raskt og lettvint i bruk. Hva savner du, egentlig?
Selv har jeg sutret over å ikke kunne legge inn waypoints i en rute, men innser at det er en bagatell.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

cra

Det er sikkert ulike avdelinger som lager spill og orntlig funksjonalitet i bilene, men det er likevel "provoserende" når man stadig ser at uviktige ting (for spill er uviktige i en bil uansett hvor lang tid man bruker på en ladestasjon) tilsynelatende får oppdateringer og forbedringer stadig vekk mens nyttige funksjoner (waypoints på ruteplanlegging, skiltgjenkjennong og mye annet som alt er nevnt) tilsynelatende står på pause. Omtrent som når servitørene i restauranten bare duller og prater med andre gjester mens du venter på å få mat. Selvsagt står kokken (forhåpentligvis) og gjør siste finpuss på måltidet, men det ser du jo ikke, og inntrykket blir at bedriften bruker tiden sin på tull og fjas heller enn å serve deg som kunde.

For all del, det er artig (to, kanskje tre ganger) å vise fram prompeputa og spillene, men alle i bilen (vår) har bedre spill og funksjonalitet på egne mobile enheter enn noe av det bilen har. Jeg anser det bare som enda en ting som er annerledes med Tesla (i utgangspunktet ikke noe negativt i det; snarere tvert imot), men jeg er definitivt en av dem som synes de kunne drite i å stadig lansere mer spill og dill når annen nyttig funksjonalitet fortsatt lar vente på seg.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

o.b.lix

Det er nok 1000 ganger enklere å konventene et lite dataspill enn å lage selvkjøring som virker under alle forhold.

Det mangler ikke på ressurser på å lage selvkjøring i mange firma, men ingen har lykkes annet enn på korte strekk eller lukkede områder.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

turfsurf

Sitat fra: cra på tirsdag 26. mai 2020, klokken 15:53
, men jeg er definitivt en av dem som synes de kunne drite i å stadig lansere mer spill og dill når annen nyttig funksjonalitet fortsatt lar vente på seg.
Så du mener at når man jobber med noe stort og komplisert skal man ikke lansere noe annet, selv om det er helt separate ressurser som jobber med det? Det er det jeg vil kalle furting.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

DeepFu

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 26. mai 2020, klokken 16:12
Sitat fra: cra på tirsdag 26. mai 2020, klokken 15:53
, men jeg er definitivt en av dem som synes de kunne drite i å stadig lansere mer spill og dill når annen nyttig funksjonalitet fortsatt lar vente på seg.
Så du mener at når man jobber med noe stort og komplisert skal man ikke lansere noe annet, selv om det er helt separate ressurser som jobber med det? Det er det jeg vil kalle furting.
Som det står lenger opp. Når det finnes faktiske, nyttige ting som større funksjonalitet i navigasjon, bedre styring av lys, og 1000 andre ting som kunne vært brukt ressurser på er det irriterende at de velger å bruke det på spill og annet fjas. For det er åpenbart at de ikke bruker NOK ressurser på det som er viktig. For det er nå sånn at en utvikler som jobber med spill ikke jobber med noe annet akkurat da.

Sent fra min AGS2-W09 via Tapatalk
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

turfsurf

Sitat fra: DeepFu på tirsdag 26. mai 2020, klokken 17:16
Når det finnes faktiske, nyttige ting som større funksjonalitet i navigasjon, bedre styring av lys, og 1000 andre ting som kunne vært brukt ressurser på er det irriterende at de velger å bruke det på spill og annet fjas. For det er åpenbart at de ikke bruker NOK ressurser på det som er viktig. For det er nå sånn at en utvikler som jobber med spill ikke jobber med noe annet akkurat da.

1000 ting faktisk. Som de som jobber med spillene og kunne gjort? Det er faktisk sånn at det nytter ikke å bare pøse på med utviklere for å løse ett problem. Og fordi om noen er software utvikler betyr det ikke at de kan løse alt som har med software utvikling å gjøre. Og så lenge det ikke forsinker annen utvikling, hvorfor ikke? Bare fordi dere skal furte og føle at de prioriterer som dere vil?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Skulle vært morsomt å se hvordan de startet. (Men bra filmtricks)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Sitat fra: cra på tirsdag 26. mai 2020, klokken 15:53
For all del, det er artig (to, kanskje tre ganger) å vise fram prompeputa og spillene, men alle i bilen (vår) har bedre spill og funksjonalitet på egne mobile enheter enn noe av det bilen har. Jeg anser det bare som enda en ting som er annerledes med Tesla (i utgangspunktet ikke noe negativt i det; snarere tvert imot), men jeg er definitivt en av dem som synes de kunne drite i å stadig lansere mer spill og dill når annen nyttig funksjonalitet fortsatt lar vente på seg.
Hvorfor søker du ikke jobb hos Tesla og ordner opp siden du vet så mye om dette?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

cra

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 26. mai 2020, klokken 16:12
Sitat fra: cra på tirsdag 26. mai 2020, klokken 15:53
, men jeg er definitivt en av dem som synes de kunne drite i å stadig lansere mer spill og dill når annen nyttig funksjonalitet fortsatt lar vente på seg.
Så du mener at når man jobber med noe stort og komplisert skal man ikke lansere noe annet, selv om det er helt separate ressurser som jobber med det? Det er det jeg vil kalle furting.

Vel, det er mulig de selger biler av det, eller på annet vis synes det er verdt det uten at jeg skjønner hva det her igjen for det. Jeg jobber selv i et software-firma, og vi har ikke ansatt tre mann for å drive å lage tull og fjas i programvaren, det er helt sikkert. Men for all del, kos deg med spill og dill; det er mulig du ser fornuft i det som jeg som ikke var blåruss ikke ser.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

DagfinnN

Det er nok ingen som ikke ønsker fortgang på AP utviklinga. Jeg ønsker det blant annet. Men å antyde at spillutvikling sinker dette er kunnskapsløst. Det finnes 13 på dusinet av spillutviklere i forhold til 1 hardcore AP linux utvikler.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

DeepFu

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 26. mai 2020, klokken 22:05
Det er nok ingen som ikke ønsker fortgang på AP utviklinga. Jeg ønsker det blant annet. Men å antyde at spillutvikling sinker dette er kunnskapsløst. Det finnes 13 på dusinet av spillutviklere i forhold til 1 hardcore AP linux utvikler.
Det er godt mulig, men de jobber ikke gratis. De skal ha lønn, utstyr og så videre. Om lønna til 13 spillutviklere kunne vært brukt til å betale en person som faktisk hadde løst problemet med skiltgjenkjenning så hadde jeg faktisk foretrukket det.

Sent fra min AGS2-W09 via Tapatalk

TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

DeepFu

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 26. mai 2020, klokken 18:46
Sitat fra: DeepFu på tirsdag 26. mai 2020, klokken 17:16
Når det finnes faktiske, nyttige ting som større funksjonalitet i navigasjon, bedre styring av lys, og 1000 andre ting som kunne vært brukt ressurser på er det irriterende at de velger å bruke det på spill og annet fjas. For det er åpenbart at de ikke bruker NOK ressurser på det som er viktig. For det er nå sånn at en utvikler som jobber med spill ikke jobber med noe annet akkurat da.

1000 ting faktisk. Som de som jobber med spillene og kunne gjort? Det er faktisk sånn at det nytter ikke å bare pøse på med utviklere for å løse ett problem. Og fordi om noen er software utvikler betyr det ikke at de kan løse alt som har med software utvikling å gjøre. Og så lenge det ikke forsinker annen utvikling, hvorfor ikke? Bare fordi dere skal furte og føle at de prioriterer som dere vil?
Kanskje ikke spillutviklere, men gi dem en tupp i ræva, og ansett noen som kunne gjort det. Jeg ønsker at bilen skal fungere mest mulig optimalt som transportmiddel, ikke underholdningssenter.

Sent fra min AGS2-W09 via Tapatalk

TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA