Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.20.X

Startet av Motorwatt, torsdag 21. mai 2020, klokken 09:04

« forrige - neste »

Motorwatt

Her kan vi diskutere 2020.20.X som nettopp er sluppet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

SitatUn-confirmed, but the new features may include Bethesda's Fallout Shelter, Theater Improvements, TRAX Improvements, and possibly more!
https://twitter.com/teslascope/status/1263307701041238016
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

k1

Så ren MCU2 spill og underholdningsoppdattering mao.
Uinteressant, selv om jeg hadde hatt MCU2... ::)

kodax

Interessant at det er uinteressant..;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Kim-

Greit nok med spill, men la de bli valgfri å laste ned og installere. Fyller opp mcu2 med masse tull nå
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

DeepFu

Sitat fra: Kim- på torsdag 21. mai 2020, klokken 13:39
Greit nok med spill, men la de bli valgfri å laste ned og installere. Fyller opp mcu2 med masse tull nå
Tiltredes. At jeg skal bruke mobildata på å laste ned rask som ikke tilfører bilen noe som helst av verdi er tull.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

kodax

Det kommer nok etterhvert en «app store»
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Blir litt oppgitt. Selv om de ikke bruker mye ressurser på slike ting, så mener jeg at hvert eneste minutt kan benyttes bedre til å løse problemene mange sliter med. Så kunne dette rasket bare blitt slengt med i en nyttig oppdatering.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

HKS

Tragisk at det brukes ressurser på spill, pumpeputer og annet tull når grunnleggende funksjonalitet blant annet i navigasjon mangler... :(
Tesla Model 3 Long Range

PR

Jeg antar at det er to vidt forskjellige avdelinger som jobber med applikasjoner og funksjonalitet / sikkerhet. At de velger å forbedre underholdningen i bilene har jo ingen innvirkning på det andre

z4rd

#10
Jeg tror at mange av de som er "skuffet" i dag har et annet perspektiv på ting enn Tesla. Tesla sin visjon er noe "out there" foreløpig, og derfor vil det være naturlig å spore skuffelse over enkelte løsninger, eller mangel på, that is - når vi vet at de kan gjøre så mye kult.

At man mener det ene og det andre om ressursbruk hos Tesla synes jeg ikke bidrar spesielt konstruktivt i diskusjonen her, da det ikke er annet enn spekulering, da ingen av oss på forumet har innsikt i hvor mange minutter eller uker de bruker på det ene og det andre. Kanskje de har outsourcet hele underholdningsbiten til noen andre? Det er for øvrig ikke kun oppdateringer som fremkommer av release-notes, da det ofte skjer mye "under-the-hood" også, så vi får vente og se hva som er endret.

Tesla ser uansett for seg at transportflåten på sikt skal bli selvkjørende og de designer og utvikler da løsningene sine med nettopp det for øyet. Da er ikke spill og annen underholdning helt off, tenker jeg. Selv om det ikke hjelper oss så mye når vi kjører bilene selv i dag... Da får jeg runde av nå, da dette ikke hadde så mye med 2020.20.x å gjøre :)  Det er ikke meningen å fornærme noen, men måtte lufte tankene litt da det er mange som gir uttrykk for at prompeputer og spill er meningsløst. I beg to differ!  :P

EDIT: Også er det betydelig lengre avstander i USA, enn f.eks her hjemme i Norge, så folk på tur der bruker sannsynligvis i snitt lenger tid på en ladestasjon enn det man i snitt gjør her til lands, tror jeg da...
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

Du må selvsagt få ha dine meninger, men å kalle divergerende oppfatninger for "bitching" er dog for drøyt. Hva en "konstruktiv diskusjon" skal inneholde for å møte dine krav tror jeg nesten du må definere.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

#12
Vet ikke hva du legger i "Bitching", men jeg tenker i gata: To continuously complain about something

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Bitching

Det er ikke ment "verre" enn det.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

Sitat fra: z4rd på fredag 22. mai 2020, klokken 16:04
Vet ikke hva du legger i "Bitching", men jeg tenker i gata: To continuously complain about something

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Bitching
Forandrer vel ikke noe? Ordet er negativt uansett hva man legger idet. Det finnes også de som kontinuerlig må klage på de som har andre oppfatninger enn sine egne.....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

Ok, skal redigere mitt opprinnelige innlegg. Tar tilbakemeldingen. Si fra hvis du har noen andre synspunkt rundt det jeg skrev utover semantikken.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA