Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jeg må skryte av Tesla som forhandler og verksted

Startet av Vesel, onsdag 20. mai 2020, klokken 12:17

« forrige - neste »

Vesel

Kjøpsprosessen veldig smidig, og de prøver aldri å melke oss for penger heller:
  • De tar samme pris for bilen i alle markeder, og lar fritaket fra engangsavgift og MVA på alt fra selve bilen til tilbehør som felger fullt og helt tilfalle kundene deres.
  • Supercharging koster knapt mer enn strømmen gjør hjemme, når de kunne triplet prisen og likevel neppe mistet ladekunder.
  • Rimeligere bremsesmøring hos dem enn til og med på vanlig verksted, fant jeg ut.
  • Uoriginalt-priser på originalt tilbehør, som de flotte hjemmeladerne deres, luftfilter, matter m.m.
  • Da jeg kjøpte Model 3-en ga de oss plutselig gratis oppgradering til FSD, da jeg lenge hadde prøvd å legge til dette i ettertid.
  • Type 2-ladekabel inkludert med bilen.
På samme tid tar Peugeot 3500 kr for et oljeskift (selvopplevd), en bilforhandler i Ålesund driver muligens med falske konkurranser (selvopplevd), og jeg hører om forhandlere av andre elbiler som tar 4000 kr for en type 2-ladekabel og om lokale forhandlere som driver med køjuks for å tjene enda mer penger på elbiler med lang kø.

Ikke bare er jeg strålende fornøyd med selve bilen, jeg er også det av Tesla som selskap.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

elektrolux

Støtter den.

Vi fikk bilen levert gratis fra Oslo etter at vi måtte vente noen uker ekstra på leveransen. Alt som har sviktet har blitt fikset på rekordtid mens vi har hatt gratis lånebil.

Da jeg fikk forslag om bremseservice og svarte at det hadde vi rutinemessig tatt selv i forbindelse med hjulbytte fikk jeg skryt for egeninnsatsen.

Oppgradert TPMS sensorer betyr null stress ved hjulbytte. Bilen oppdager selv at der er 4 sensorer som følger bilen og antar disse er montert i hjulene.

Var bekymret for å mekke på bilen selv, men nå er det utstyr for diagnostikk på markedet, og deler har de fleste huggere på lager

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

arthur

Sitat fra: elektrolux på onsdag 20. mai 2020, klokken 12:52
Alt som har sviktet har blitt fikset på rekordtid mens vi har hatt gratis lånebil.

Usikker på om jeg synes at akkurat en slik kommentar kan anses å være noen god reklame fot et merke?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

OhmPaPa

Jeg kjøpte brukt hos 3dje-part. Men var også innom hos Tesla. Fikk øvelseskjørt en aktuell modell og fikk pristilbud. Da jeg fortalte at jeg også så på bruktbil sånn og sånn så sa de at det var et veldig godt kjøp så jeg burde slå til.

Sitat fra: arthur på onsdag 20. mai 2020, klokken 15:55
Usikker på om jeg synes at akkurat en slik kommentar kan anses å være noen god reklame fot et merke?

Går du aldri lei av å kverulere?

arthur

Vil du ikke heller kommentere hva jeg skrev enn at jeg skrev? Innlegget jeg kommenterte indikerte tydelig at det har vært mange problemer (alt som har sviktet), og det jeg synes jeg er negativt, men positivt at Tesla ordner opp i problemer de har selv laget. Beklager om du tar dette personlig (Teslas kvalitetsproblemer).
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Sitat fra: arthur på onsdag 20. mai 2020, klokken 15:55
Sitat fra: elektrolux på onsdag 20. mai 2020, klokken 12:52
Alt som har sviktet har blitt fikset på rekordtid mens vi har hatt gratis lånebil.

Usikker på om jeg synes at akkurat en slik kommentar kan anses å være noen god reklame fot et merke?
Siden dette gjelder en «gammel» (2013) bruktbil, så er det meget god reklame.

DagfinnN

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 20. mai 2020, klokken 19:17
Sitat fra: arthur på onsdag 20. mai 2020, klokken 15:55
Sitat fra: elektrolux på onsdag 20. mai 2020, klokken 12:52
Alt som har sviktet har blitt fikset på rekordtid mens vi har hatt gratis lånebil.

Usikker på om jeg synes at akkurat en slik kommentar kan anses å være noen god reklame fot et merke?
Siden dette gjelder en «gammel» (2013) bruktbil, så er det meget god reklame.
Jaja - business as usual fra noen.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Thomas Parsli

Sitat fra: arthur på onsdag 20. mai 2020, klokken 15:55
Sitat fra: elektrolux på onsdag 20. mai 2020, klokken 12:52
Alt som har sviktet har blitt fikset på rekordtid mens vi har hatt gratis lånebil.

Usikker på om jeg synes at akkurat en slik kommentar kan anses å være noen god reklame fot et merke?

Nei, det er selvfølgelig bedre om ikke alt blir fikset -og at man ikke får lånebil.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

arthur

#8
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 20. mai 2020, klokken 19:17
Sitat fra: arthur på onsdag 20. mai 2020, klokken 15:55
Sitat fra: elektrolux på onsdag 20. mai 2020, klokken 12:52
Alt som har sviktet har blitt fikset på rekordtid mens vi har hatt gratis lånebil.

Usikker på om jeg synes at akkurat en slik kommentar kan anses å være noen god reklame fot et merke?
Siden dette gjelder en «gammel» (2013) bruktbil, så er det meget god reklame.

Fremkommer ikke av innlegget til Electrolux så hvordan vet du det?

https://www.dn.no/motor/autoindex/kundeundersokelse/bilbransjen/fersk-undersokelse-blant-bilkunder-svak-score-for-tesla/2-1-810730?utm_source=front&utm_campaign=lsrjgr
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Sulle

Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Filip86

Kommer vel litt an på hvor du bor, 2200 ish for bremseservice hos Tesla vs 900 hos elbilmek. 9500kr for bytte av skiver og klosser foran hos Tesla vs 5300 hos elbilmek.
Usikker på om prisene er med eller uten mva hos Tesla, da en kompis fikk oppgitt pris, men så fant de ut ved betaling at det var eks mva han fikk som tilbud (slapp å betale det ekstra, men måtte krangle seg til det).
De skal ha at de er flinke til å levere ut lånebil, men i enkelte tilfeller vil jeg heller vente i 2 timer for at de skal fikse ting til oppsatt tid enn å få lånebil (selv om vi har spart oss for sikkert 10-15.000km i året pga dette).

Øyvind.h

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 20. mai 2020, klokken 20:43
Jaja - business as usual fra noen.
Skjønner ikke at folk biter på. Bruk for guds skyld ignore funksjonen på brukerne som bare kommer inn i delforumet når de kan påpeke noe negativt eller vinkle noe negativt. Trist at folks glede alltid skal forsures.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Sitat fra: arthur på onsdag 20. mai 2020, klokken 21:33
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 20. mai 2020, klokken 19:17
Sitat fra: arthur på onsdag 20. mai 2020, klokken 15:55
Sitat fra: elektrolux på onsdag 20. mai 2020, klokken 12:52
Alt som har sviktet har blitt fikset på rekordtid mens vi har hatt gratis lånebil.

Usikker på om jeg synes at akkurat en slik kommentar kan anses å være noen god reklame fot et merke?
Siden dette gjelder en «gammel» (2013) bruktbil, så er det meget god reklame.

Fremkommer ikke av innlegget til Electrolux så hvordan vet du det?

https://www.dn.no/motor/autoindex/kundeundersokelse/bilbransjen/fersk-undersokelse-blant-bilkunder-svak-score-for-tesla/2-1-810730?utm_source=front&utm_campaign=lsrjgr
På samme måte som en lett finner ut at du elsker å kritisere Tesla og ikke gjør det med andre merker. Leser på forumet

Men du, skal vi si at dette er nok om deg og heller la denne tråden få holde seg til tema?

Thomas Parsli

Sitat fra: Filip86 på onsdag 20. mai 2020, klokken 22:39
Kommer vel litt an på hvor du bor, 2200 ish for bremseservice hos Tesla vs 900 hos elbilmek. 9500kr for bytte av skiver og klosser foran hos Tesla vs 5300 hos elbilmek.

Originale skiver og klosser fra Brembo koster over 5000,- så det er kanskje snakk om forskjellige deler?


2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Ellemelle

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 20. mai 2020, klokken 22:47
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 20. mai 2020, klokken 20:43
Jaja - business as usual fra noen.
Skjønner ikke at folk biter på. Bruk for guds skyld ignore funksjonen på brukerne som bare kommer inn i delforumet når de kan påpeke noe negativt eller vinkle noe negativt. Trist at folks glede alltid skal forsures.
Ignorefunksjonen i dette forumet fungerer ganske dårlig, og kombinerer man det med en forumadministrator som er mer opptatt av å promovere egne ladeprodukter enn å administrere forumet, så ender man opp med dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA