Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jeg må skryte av Tesla som forhandler og verksted

Startet av Vesel, onsdag 20. mai 2020, klokken 12:17

« forrige - neste »

No-name

Hva skulle forum administrator gjøre?  Passe på at alle små barn slutter å grine når de blir såret ved at noen sier noe de ikke liker om deres favoritt bil merke?

Synes han gjør en god jobb,  i forhold hvor mange folk skal ha reaksjon fra han/hun på alt mulig rart.

Ellemelle

Det er ingen som blir såret av troll som deg. Dere skaper bare unødig støy.

Hold dere til iMiev-forumet, og diskuter der.

z4rd

#17
Bra bidrag til tråden, No-name  :+1: Du er litt av en type, du også. arthur og No-name, hva er deres erfaring iht tråden?

I en sort-hvit verden som dere lever i, så må det være bedre å være positiv til noe man har egenerfaring med, kontra å utelukkende være negativ til noe man ikke har noe erfaring med, eller hur? :)

Synes det er bedre å si fra til folk enn å ignorere de. Gratis tilbakemelding. Da kan dere velge å ignorere det... men vit at det er slik man blir oppfattet av andre.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

No-name

Så mye oppgulp på så lite tid!  Troll? Har da ikke sagt noe negativt om bilen?  Reagerer bare på at folk skal ha administratorer til å ordne opp for dem hele tiden.

Men, med tanke på hvor det kom fra, no surprise..

Vil gjerne at du viser meg et innlegg hvor jeg oppfører meg som troll!!

Ellemelle

Jeg er en Tesla-eier i et Tesla-forum, og leser i en tråd om en som ønsker å gi skryt til Tesla som forhandler og verksted.

Denne tråden fylles nå opp av troll som deg og arthur, som ikke har Tesla og heller ikke ønsker å ha Tesla.

Hva f**n har dere to her å gjøre? En administrator ville sparket deg og din meningsfelle til hel*ete ut herfra for lenge siden.

Dere bidrar med ingenting annet enn støy.

z4rd

#20
Minner deg om bidraget ditt, No-name:

SitatHva skulle forum administrator gjøre?  Passe på at alle små barn slutter å grine når de blir såret ved at noen sier noe de ikke liker om deres favoritt bil merke?

Du er en sterk bidragsyter til å ødelegge tråden. Eller mener du at du er konstruktiv i ordleggingen? Jeg og flere sier fra.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

DagfinnN

Helt enig. Dette er en tråd for Tesla eiere. Andre kan bare holde seg unna. Det er nok av andre tråder.
@Admin, kan du fixe opp slik at tråden blir slik som den er tenkt. Vi er forferdelig lei av de trollene som ikke gjør noe annet enn å være destruktiv.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Vesel

#22
Det er da helt på sin plass å påpeke at hurtig service, godt utførte jobber og lånebil når noe slutter å virke er et tveegget sverd, for det implisererer jo at det ofte er noe galt med og laber byggekvalitet på bilene deres. Og det er det. Fanboyisme er vi som forbrukere på ingen måte tjent med. Man kan være kjempefornøyd med et produkt og stor tilhenger av selskapet bak, uten å være helt ukritisk til alt ved dem.

I løpet av ett år har jeg hatt bilen inne 5-6 ganger for utbedringer på garantier, og jeg må snart en ny tur. Jeg har faktisk samlet opp flere feil før hvert besøk for å spare tid. Jeg visste sånn halvveis hva jeg gikk til da jeg kjøpte en Tesla, så å kjøre rundt i et permanent betaprodukt var en oppofring jeg var villig til å gjøre for å få oppleve the bleeding edge innen teknologi på bilmarkedet. Så langt går det helt fint, for de er veldig flinke til å ordne opp, og jeg er kjempefornøyd med å kjøre rundt gratis i en Model S lånebil ved hvert besøk. Men jeg bekymrer meg litt for når garantitiden løper ut! Begynner heldigvis å bli lengre mellom besøkene nå.

Disse feilene har jeg fått fikset, som jeg kommer på:

  • Feiljusterte frontlys
  • Frunk som ikke ville åpne seg
  • Pakning i dørkarm som bare hang og slang
  • Vann bak baklysdeksel
  • Ett-trykks vindusheis som ikke fungerte
  • Oppdatering som ikke ville installeres pga defekt sidekamera
  • Ladeport som ikke ville åpne seg ved tap, og feilmeldinger på den

Og nå har jeg problemer med at setebeltene er litt slakke. Er usikker på om de har vært slik siden bilen var ny. Uansett så er det sånn at de iblant bare legger seg i en bue rundt magen, spesielt når man har på seg jakke, slik at man må stramme for hånd. Muligens må hjulene balanseres bedre også, det vibrerer veldig lett i rattet.


Sitat fra: Filip86 på onsdag 20. mai 2020, klokken 22:39
Kommer vel litt an på hvor du bor, 2200 ish for bremseservice hos Tesla vs 900 hos elbilmek. 9500kr for bytte av skiver og klosser foran hos Tesla vs 5300 hos elbilmek.
Usikker på om prisene er med eller uten mva hos Tesla, da en kompis fikk oppgitt pris, men så fant de ut ved betaling at det var eks mva han fikk som tilbud (slapp å betale det ekstra, men måtte krangle seg til det).
De skal ha at de er flinke til å levere ut lånebil, men i enkelte tilfeller vil jeg heller vente i 2 timer for at de skal fikse ting til oppsatt tid enn å få lånebil (selv om vi har spart oss for sikkert 10-15.000km i året pga dette).
Jeg betalte 2062,50 for bremseservicen i mars på SC i Kristiansand. Jeg hadde bare hørt ved ett annet verksted hva de skulle ha for samme jobben, og det var 2500 kr.


Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Rævedilter

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 20. mai 2020, klokken 23:39
Sitat fra: Filip86 på onsdag 20. mai 2020, klokken 22:39
Kommer vel litt an på hvor du bor, 2200 ish for bremseservice hos Tesla vs 900 hos elbilmek. 9500kr for bytte av skiver og klosser foran hos Tesla vs 5300 hos elbilmek.

Originale skiver og klosser fra Brembo koster over 5000,- så det er kanskje snakk om forskjellige deler?
Er nok ABS elbilmek bruker.
Ein får orginale Brembo til 4300,- (autodeler) uten rabatter så 3500,- inkl mva inn til et verksted tipper eg på , da er det 2 timer arbeid igjen så det kunne nok gått for 5300,-

Thomas Parsli

Sitat fra: Rævedilter på fredag 22. mai 2020, klokken 12:47
Er nok ABS elbilmek bruker.
Ein får orginale Brembo til 4300,- (autodeler) uten rabatter så 3500,- inkl mva inn til et verksted tipper eg på , da er det 2 timer arbeid igjen så det kunne nok gått for 5300,-

Jeg fant ikke noe til den prisen (vurderer å kjøpe derfra):

2 stk bremseskiver (09.N266.21 1104,21/stk) 2208,42
1 stk bremsekloss-sett (P 09 004): 1311,06
Totalt kr 3519,48 + frakt og mva.

Det blir vel over 5000,- ?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Rævedilter

#25
Dei kjører ulike rabatter i perioder.
Frakt er gratis, fortolling er 299,- (meiner eg)
Din pris (3518,48)+ 25% + 299 er da ca 4700,-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA