Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varmeapparat Smart fortwo 2012 (importert)

Startet av Vidar_S, fredag 31. januar 2020, klokken 12:33

« forrige - neste »

Vidar_S

Er det noen som kjenner til delenummeret til heateren på Smart fortwo 2012-modell?

Vi har en Smart der selve heateren kun fungerer nu og da. Viften virker det ikke å være noe i veien med og den blåser som den skal, men uten varme.

Har klart å google meg frem til dette: https://www.manualslib.com/manual/1562334/Smart-Fortwo-451-Series.html?page=21&term=Ptc&selected=4&fbclid=IwAR201u7hZ4xNFfCvEUSh-s9ofM4bOgqtfr1L8LnxIJD7vSlVFxVLiWR-p20      så vi vet sånn noenlunde hvor varmeelementet skal være plassert, men delenummer finner jeg ikke.


-vidar S.

Caspar

Jeg har et slikt element liggende hvis du trenger

Caspar
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Vidar_S

Beklager "litt" sent svar :)

Etter mye frem og tilbake og iherdig feilsøk fra lokalt verksted kom de frem til at varmeapparatet i seg selv fungerer som det skal, men væsken som varmes opp stopper (tidvis) et sted på veien mellom der den varmes opp og der den skal for å sørge for varmluft i kupeen. Så kom sommeren og man utsatte problemstillingen frem til nå når det går mot høst og kulde igjen. Skal ha bilen på verksted for nærmere (og trolig dyrere) sjekk nå i september, så får se om de klarer å lokalisere feilen

Vidar_S

Bare for å avslutte sagaen:  Det viste seg at årsaken til våre problemer var dårlig kontakt i noen koblinger på varmeapparatet (vi fikk ikke mer detaljer enn det), så da ble det en betydelig rimeligere fiks enn fryktet. Nu virker alt meget bedre :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA