Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla fornøydhets-poll

Startet av Motorwatt, tirsdag 19. mai 2020, klokken 14:35

« forrige - neste »

Motorwatt

Det er nylig gjennomført en kundebasert undersøkelse, og kunne tenke meg å se ut hvordan det er innad.    Og evt. så er "Lite godt" ikke meg....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Bør endre overskriften til "din(e) Tesla(er)"
:)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Ellemelle

T var vel aldri et alternativ i gammel karakterskala. G for godt, derimot.

fonberg

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 19. mai 2020, klokken 15:39
T var vel aldri et alternativ i gammel karakterskala. G for godt, derimot.

Å joda, T (Tilfredsstillende) ble erstattet med G (Godt) på 60-tallet tror jeg det var.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Motorwatt

Tidligere karaktersystemer
Grunnskolen
Fram til 1999 var det brukt bokstavkarakterer. Disse bokstavkarakterene kom fra gammelt av, og betød følgende:
Lg = Lite godt
Ng = Noget godt
G = Godt
M = Meget godt
S = Særdeles godt

Realskole og gymnas
I realskolen (8. til 9./10. skoleår) (erstattet av «linjedelt ungdomsskole» på 1960-tallet) og gymnaset (10./11. til 12./13. skoleår) (erstattet av høyere almenskoler/videregående skoler (vgs)) ble følgende karakterskala benyttet:
Ik = Ikke tilfredsstillende (strykkarakter)
Måt = Måtelig tilfredsstillende (betinget stryk)
Ng («nogen») = Nogenlunde tilfredsstillende
T = Tilfredsstillende
M = Meget tilfredsstillende
S = Særdeles tilfredsstillende
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Ja, du bekrefter bare at du har blandet "nytt" og GAMMELT? ;)

Øyvind.h

Ble en M herfra. Hadde de løftet service-kvaliteten mer, løftet kvalitetskontrollen på fabrikken litt og gjort noen løsninger på bilen litt bedre hadde det blitt toppkarakter.

For øvrig ganske typisk norsk å gi nest høyeste score i spørreundersøkelser :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

På sånne undersøkelser så lurer jeg på hvor mange anti Tesla folk som stemmer?
(Dvs som ikke har Tesla selv)

Motorwatt

Bør ikke tas for høytidelig. Vanskelig å verifisere eierskap, men resultatet hittil ser da ganske relevant ut?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Thomas Parsli

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 19. mai 2020, klokken 19:48
Ble en M herfra. Hadde de løftet service-kvaliteten mer, løftet kvalitetskontrollen på fabrikken litt og gjort noen løsninger på bilen litt bedre hadde det blitt toppkarakter.

For min del ble det S på tross av disse punktene, eller fordi S- ikke var et valg.

Og Nissan (Birger N Haug) vipper mellom "tilfredstilleende" og "nogenlunde" på samme skala.
Kjøper jeg Tesla igjen? Helt sikkert.
Kjøper jeg Nissan igjen? Neppe...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 19. mai 2020, klokken 21:13
Bør ikke tas for høytidelig. Vanskelig å verifisere eierskap, men resultatet hittil ser da ganske relevant ut?
Absolutt. Enig i det.

Risikoen er confirmation bias, en tror bare på resultater som støtter egen oppfattning. Men dette gjelder generelt i det meste.

Problemet med Tesla folk er at omtrent like store grupper er fornøyd til tross for mangler som de som er misfornøyd selv om mye er bra

Klykken

Har lite å utsette her. Noe trøbbel, men alt har blitt ordnet eksemplarisk så og si.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

z4rd

#12
Jeg er av den oppfatning at det er mye som kan forbedres på ulike områder, og sånn sett burde det ikke blitt mer enn "M". Det vil alltid være slik at noe kan bli bedre, men jeg velger fortsatt å gi karakter "S" da jeg vet av erfaring at alternativene ikke gir en bedre totalpakke. Så for meg og mine behov/preferanser så leverer Tesla most bang for the buck.

Også vil jeg heller gi pengene mine til en outsider med fokus på innovasjon/teknologi enn det gamle og trygge :)
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA