Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tordenvær -lading stoppet

Startet av castortroy, lørdag 23. mai 2020, klokken 14:15

« forrige - neste »

castortroy

Har aldri opplevd at ladingen har stoppet før. Dette skjedde idag da det tordnet ganske mye, fikk beskjed på appen om at ladingen hadde stoppet. Var ikke hjemme da dette skjedde og strømmen hadde ikke gått i huset heller. Er det bilen eller ladeboksen som har koblet seg fra som en sikkerhet? Tror jeg venter en stund før jeg setter i gang ladingen igjen.

Vesel

#1
Lyn og torden kan føre til plutselige endringer i spenningen, og før grillet dette mange PC-er blant annet. Har du overspenningsvern i sikringsskapet? Det skal beskytte mot sånt, og er et krav i nye boliger og ved installasjon av hjemmelader. Forhåpentligvis har laderen din bare slått inn en form for beskyttelse, og ikke blitt grillet. Dersom du lader med schuko så finnes det plugger, forgrenere og sånn med innebygget overspenningsvern. Det er beste er jo å ha i skapet da, så det beskytter hele boligen.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

castortroy

Bilen sier den er klar for lading, men det står "kontroller strømkilden" Garasjedøren åpnet som og det er strøm i garasjen som vanlig, men jeg får ikke ladet noe.

Vesel

Sitat fra: castortroy på lørdag 23. mai 2020, klokken 14:50
Bilen sier den er klar for lading, men det står "kontroller strømkilden" Garasjedøren åpnet som og det er strøm i garasjen som vanlig, men jeg får ikke ladet noe.

Nøyaktig hva lader du med, og hvordan er den tilkoblet? Tesla Wall Connector?

Har du sjekket at sikringen er på? Har du mulighet så bør du måle om laderen faktisk får spenning, evt. prøve å plugge i et annet apparat og se at det er strøm.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

castortroy

Nå fikk jeg endelig vippet opp sikringen på salto boksen, og da lyste den opp og bilen ville lade igjen  :)

Vesel

Så bra.  :) Tipper det er en jordfeilautomat du har da, og at det var jordfeilvernet som slo den ut under tordenværet.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA