Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil med telefon-tilkobling og alarm

Startet av kodax, tirsdag 19. mai 2020, klokken 08:35

« forrige - neste »

kodax

For litt siden kom det en oppdatering som skulle gjøre at telefonen ikke koblet seg til bilen hvis man ikke satt i setet. Jeg er på 2020.12.11.1 og hvis jeg er for nærme bilen slår samtalen inn i bilen, så dette fungerer i hvert fall ikke for meg.
Videre har jeg nå opplevd at hvis jeg sitter i bilen etter å ha parkert (med FOB-en i lomma) og har jobbet på pc-en (dvs ikke rørt bilens skjerm eller annet) så har alarmen slått seg på, dvs svært høy musikk osv.
Det siste kan kanskje skyldes dårlig batteri i FOB-en? Men det første skyldes kanskje feil med sensor i førersete, så kanskje begge tingene skyldes det?
Andre som har opplevd det samme?
TMX 2019 pre-Raven
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA