Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva har du fått dekket på 8-år (super)serviceavtalen / Vet Tesla hva den dekker?

Startet av tho, mandag 18. mai 2020, klokken 16:35

« forrige - neste »

Muffinman

Så de foreslo at de skulle kjøpe seg ut av avtalen de selv hadde utformet, solgt og signert som den sterke parten fordi de ikke er fornøyd med innholdet?

Flott du kjører på, men et sannsynlig utfall her er at de venter til tett på rettsbehandlingen og tilbyr forlik mot at du signerer en NDA. Det har de gjort flere ganger tidligere. Jeg håper at noen faktisk ikke aksepterer et slik tilbud slik at man kan få en rettslig avgjørelse. Uten det kan de bare fortsette samme praksisen mot andre kunder.

Gressvikingen

De tilbød riktignok kr 5000 først for dørhåndtak et. Men ingen endring for framtiden.

Det spesielle med avtalen er jo at den blir mer og mer verdt ettersom tiden går. Service blir jo dyrere og dyrere med tiden, etterhvert som slitasje viser seg.

Når det gjelder bremseservice har jeg en artig historie. I Moss nektet Tesla å utføre bremseservice innenfor avtalen, men service ellers foretok de. De rådet meg forøvrig å smøre opp bremsene. På faktura sto det: bremser burde vært foretatt service på bremsene, men kunde aksepterte ikke prisen.
Jeg kjørte da til Skøyen og klaget på bremsene, sa at bilen kom rett fra service og at de hadde hoppet over bremsene. Det burde da være inkludert.
Da sa de bare, å, har du den gode avtalen du. Deretter tok de bilen inn på direkten og fikset bremsene. På fakturaen stod det: Betaling: Service plan.

Surefirma med noe godt innimellom. Skøyen bra, Moss horribel.
P85D"+"

arthur

Sitat fra: Muffinman på søndag 14. februar 2021, klokken 17:10
Flott du kjører på, men et sannsynlig utfall her er at de venter til tett på rettsbehandlingen og tilbyr forlik mot at du signerer en NDA.

Jeg tror ikke at du automatisk skal gå utifra at alle vet hva en NDA er bare fordi man har, eller interessert i, Tesla. Jeg regner med at det betyr en Non-disclosure Agreement, eller taushetsavtale på norsk?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

keepitsimple

Sitat fra: Gressvikingen på søndag 14. februar 2021, klokken 15:27
God dag,
Jeg skal informere dere litt om saken jeg har åpnet.
Det ble ikke noe løsning etter megling hos forbrukerrådet.
Saken er nå sendt over til forbrukertvistutvalget. Forventet behandling til høsten 2021.

Blir det ikke noen løsning der heller tar jeg det til retten. Jeg finner meg ikke i å bli så åpenbart svindlet.

Jeg skal holde dere informert. Det kan jo være andre som ønsker å slå følge i et eventuelt søksmål. I mellomtiden bør dere ta vare på betalte regninger dere mener Tesla burde ha dekket.

Under meglingen strakk Tesla seg til å kjøpe ut rest verdien av avtalen: Opprinnelig pris/8 multiplisert med gjenstående antall.
Har du noe nytt? Nå nekter Tesla helt plutselig bremservice, og jeg får ikke levert inn bilen på service før jeg godkjenner faktura.
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

keepitsimple

Sitat fra: keepitsimple på fredag 01. oktober 2021, klokken 12:17
Sitat fra: Gressvikingen på søndag 14. februar 2021, klokken 15:27
God dag,
Jeg skal informere dere litt om saken jeg har åpnet.
Det ble ikke noe løsning etter megling hos forbrukerrådet.
Saken er nå sendt over til forbrukertvistutvalget. Forventet behandling til høsten 2021.

Blir det ikke noen løsning der heller tar jeg det til retten. Jeg finner meg ikke i å bli så åpenbart svindlet.

Jeg skal holde dere informert. Det kan jo være andre som ønsker å slå følge i et eventuelt søksmål. I mellomtiden bør dere ta vare på betalte regninger dere mener Tesla burde ha dekket.

Under meglingen strakk Tesla seg til å kjøpe ut rest verdien av avtalen: Opprinnelig pris/8 multiplisert med gjenstående antall.
Har du noe nytt? Nå nekter Tesla helt plutselig bremservice, og jeg får ikke levert inn bilen på service før jeg godkjenner faktura.
Siterer meg selv. Jeg fikk det inkludert etter litt krangling..

Noen som fått vehicle coolant low på 8-års avtalen? Jeg skal inn med den feilen her om et par uker og selvfølgelig vil jeg jo prøve meg med avtalen, men det kan jo være greit å vite hva andre har for erfaring.
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA