Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: BYD Han kanskje til Norge  (Lest 267 ganger)

telcontar

• Sr. Member
    • Vis profil
BYD Han kanskje til Norge
« på: Mandag 18. Mai 2020, klokken 14:07 »
https://www.motor.no/artikler/kinesisk-elbil-kommer-i-host-med-5g-teknologi/

Mer spennende her er nok battertekonologien som nevnes i artikkelen.
Han skal tilbys med en batteripakke på 65 kWt og en på 77 kWt. Batteriteknologien er spesiell: Koboltfri kjemi basert på litium-jernfosfat. BYD har utviklet et eget, bladformet celleformat som de blant annet mener skal gjøre batteripakken mye mer brannsikker, samtidig som det er plass til flere celler i en batteripakke.

Mer om batteriet her:
https://www.elbil24.no/nyheter/mener-dette-batteriet-vil-bli-en-revolusjon/72454871

« Siste redigering: Mandag 18. Mai 2020, klokken 14:09 av telcontar »

Roy Aasen

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: BYD Han kanskje til Norge
« Svar #1 på: Mandag 18. Mai 2020, klokken 21:33 »
Det var da en lekkerbisken.. gjenstår å se om den faktisk kommer.  Koboltfrie batterier er absolutt ikke å forakte.

Electric cars in Norway

• Gold Member
  • Helt elektrisk
    • Vis profil
    • Min YouTube kanal
« Svar #2 på: Tirsdag 19. Mai 2020, klokken 00:07 »
Jeg tror den kommer til Norge  :+1:

Men norsk lav pris blir viktig.

Kopi fra nyheten:

Den kommer etter alle solemerker også til å ha en pris som er nærmere Model 3 – ifølge det amerikanske nettstedet InsideEVs fra 45.000 til 55.000 euro.

Desti

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: Lørdag 23. Mai 2020, klokken 03:43 »

batterimannen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: Lørdag 23. Mai 2020, klokken 16:26 »
Ho er heller ikke klar for å komme med noen kunngjøring om Han.

– Den første og eneste personbilen lansert og som være tilgjengelig for det norske markedet er andre generasjon BYD Tang SUV. Foruten BYD Tang, varebilen og de andre nye elektriske lastebilene, er det ingen nye kjøretøy som skal introduseres nå, sier han.

https://www.tu.no/artikler/byd-sjefen-vi-velger-norge-fordi-nordmenn-er-opptatt-av-skiftet-til-elbil/492629
Hyundai Kona electric 2019

Electric cars in Norway

• Gold Member
  • Helt elektrisk
    • Vis profil
    • Min YouTube kanal
« Svar #5 på: Lørdag 23. Mai 2020, klokken 16:35 »
batterimannen :+1: takker, jeg hadde ikke sett denne

Ja når det gjelder TANG, har både Ho og Han snakket med Tom Peng Pung og dette går bra :+1:

He he  ;D :D litt helge humor må vi ha mens vi pugger alle de nye asiatiske bilmerkene som kommer hit.