Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BYD. HAN EV kanskje til Norge.

Startet av telcontar, mandag 18. mai 2020, klokken 14:07

« forrige - neste »

telcontar

https://beta.motor.no/bilnytt-elbil-kina/elbil-med-5g-lanseres-til-hosten/122143?

Mer spennende her er nok battertekonologien som nevnes i artikkelen.
Han skal tilbys med en batteripakke på 65 kWt og en på 77 kWt. Batteriteknologien er spesiell: Koboltfri kjemi basert på litium-jernfosfat. BYD har utviklet et eget, bladformet celleformat som de blant annet mener skal gjøre batteripakken mye mer brannsikker, samtidig som det er plass til flere celler i en batteripakke.


Mer om batteriet her:
https://www.elbil24.no/nyheter/mener-dette-batteriet-vil-bli-en-revolusjon/72454871



Roy Aasen

Det var da en lekkerbisken.. gjenstår å se om den faktisk kommer.  Koboltfrie batterier er absolutt ikke å forakte.

Electric cars in Norway

Jeg tror den kommer til Norge  :+1:

Men norsk lav pris blir viktig.

Kopi fra nyheten:

Den kommer etter alle solemerker også til å ha en pris som er nærmere Model 3 – ifølge det amerikanske nettstedet InsideEVs fra 45.000 til 55.000 euro.



batterimannen

Ho er heller ikke klar for å komme med noen kunngjøring om Han.

– Den første og eneste personbilen lansert og som være tilgjengelig for det norske markedet er andre generasjon BYD Tang SUV. Foruten BYD Tang, varebilen og de andre nye elektriske lastebilene, er det ingen nye kjøretøy som skal introduseres nå, sier han.

https://www.tu.no/artikler/byd-sjefen-vi-velger-norge-fordi-nordmenn-er-opptatt-av-skiftet-til-elbil/492629
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Electric cars in Norway

batterimannen :+1: takker, jeg hadde ikke sett denne

Ja når det gjelder TANG, har både Ho og Han snakket med Tom Peng Pung og dette går bra :+1:

He he  ;D :D litt helge humor må vi ha mens vi pugger alle de nye asiatiske bilmerkene som kommer hit.



Nickelilltroll

Denna har vekst på meg! Men må var mye billigere vs Model 3 hvis jeg skal bytte fra SC til CCS. Det håper jeg importør skjønner. De slengte vel på 100k på BYD suv når den passerte den norske "kalkulatorn"?
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Lepet65

Sitat fra: Nickelilltroll på tirsdag 01. september 2020, klokken 11:42
Denna har vekst på meg! Men må var mye billigere vs Model 3 hvis jeg skal bytte fra SC til CCS. Det håper jeg importør skjønner. De slengte vel på 100k på BYD suv når den passerte den norske "kalkulatorn"?

kr 599.900,- ifølge Broom

Nickelilltroll

#10
Sitat fra: Lepet65 på tirsdag 01. september 2020, klokken 12:33
Sitat fra: Nickelilltroll på tirsdag 01. september 2020, klokken 11:42
Denna har vekst på meg! Men må var mye billigere vs Model 3 hvis jeg skal bytte fra SC til CCS. Det håper jeg importør skjønner. De slengte vel på 100k på BYD suv når den passerte den norske "kalkulatorn"?

kr 599.900,- ifølge Broom
Hvor ser du det? Har lest artikeln uten at det blir nevnt pris noensteder.
Men ja ok. Hvis det er riktig....Da var det en enkel sak og si nei takk....
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Lepet65

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 02. september 2020, klokken 08:22
Sitat fra: Lepet65 på tirsdag 01. september 2020, klokken 12:33
Sitat fra: Nickelilltroll på tirsdag 01. september 2020, klokken 11:42
Denna har vekst på meg! Men må var mye billigere vs Model 3 hvis jeg skal bytte fra SC til CCS. Det håper jeg importør skjønner. De slengte vel på 100k på BYD suv når den passerte den norske "kalkulatorn"?

kr 599.900,- ifølge Broom
Hvor ser du det? Har lest artikeln uten at det blir nevnt pris noensteder.
Men ja ok. Hvis det er riktig....Da var det en enkel sak og si nei takk....

Sorry, min feil . . Det var Tang prisen. Burde hvertfall ligge under den.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA