Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dekkslitasje - erfaringer ?

Startet av Rævedilter, mandag 18. mai 2020, klokken 07:59

« forrige - neste »

o.b.lix

Originaldekkene har veldig myke skuldre som gjør dette. Alle opplever dette, også jeg.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

SUNPWRD

Jeg hiver meg på her.

Jeg hentet min nye X for en uke siden. Rattet var rett og bilen var god å kjøre. Bestemte meg likevel for å ta firhjulskontroll på bilen. (Jeg gjør dette selv på egen arbeidsplass). Målingen viste at et av forhjulene hadde 10 minutter (60 minutter pr grad) for mye spissing, og et bakhjul hadde for 1 grad og 5 minutter feil spissing.
Oppsummert, hadde jeg ikke fått justert dette nå hadde jeg kjørt rundt med mye ekstra slitasje på 2 av dekkene.

Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

MHLD

Du hade nog fått extra slitage på alla 4 däcken, inte bara 2!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA