Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla AP - Basic cruise Control

Startet av Radial, søndag 17. mai 2020, klokken 22:34

« forrige - neste »

sjokomelk

Bare for å pirke og være pedantisk - Tesla har bygd over en million biler nå... :police:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Motorwatt

SitatForøvrig er det produsert 450.000 Tesla, og TOCN representerer 5.500 av disse (antall medlemmer), så ikke alle ønsker TOCN har blir til endringer.

Hvilke ønsker har de fått igjennom?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

chargedup

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 26. mai 2020, klokken 14:23
Når det gjelder fantombremsing er dette et noe TOCN er i strupen på Tesla på.
Forøvrig er det produsert 450.000 (* rettelse: over 1 million) Tesla, og TOCN representerer 5.500 av disse (antall medlemmer), så ikke alle ønsker TOCN har blir til endringer.
Vil tippe at dette er en gjenganger til klaging blant ganske mange eiere, ikke bare TOCN's betalende medlemmer. Når det er sagt føler jeg at alle disse organisasjonene og facebookgruppene kun ble til for at "grunnleggerne" ville ha flere vervepremier fra Tesla, gratis foliering osv, uten at jeg har noe særlig peiling på TOCN (som sikkert er mye mer seriøst, da de må følge organisasjonsregler enn en facebookgruppeadmin som sikkert tar imot alt svart).
Har jo vært flere ulykker der Tesla har fantombremset og fått bil/motorsykkel i rumpa. Har lest om to phantom braking ulykker i Norge (feks https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2020/03/27/Kjedekollisjon-p%C3%A5-E6-etter-at-Tesla-p%C3%A5-autopilot-br%C3%A5bremset-21470223.ece ) og da vil jeg også tro at dette er et problem i hele verden.

Påkjørsel bakfra er som regel bilen/motorsykkelen bak sin skyld, men jeg ønsket som trådstarter å ha valgmulighet til å slå av ACC og bare bruke CC (som iaf ikke er mulig på model 3, men det finnes vel noen få som ble levert første måneden uten ACC og derav sannsynligvis ikke mulig på model Y).
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Radial

Satt på med en M3 her om dagen på E6, fikk demonstrert fantombrems i en mørk overgang (kveldssol) i 110km/t.

Helt merkelig dette ikke er fullstendig recall av hele AP software.
Sendte en mail til Tesla jeg, med spørsmål om fenomenet, og om CC blir mulighet på min bestilte Y.

Tørr ikke sette fruen bak rattet om det der skjer henne, hun vil trolig aldri kjøre den bilen igjen.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA