Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vil ikke lade på mobile connector

Startet av stormtroop3r, lørdag 16. mai 2020, klokken 19:41

« forrige - neste »

stormtroop3r

Noen andre som har hatt problemer med mobile connector? Den lyser grønt på tesla-logoen, det lyser hvitt med ladeporten, men den vil ikke sette i gang lading. Kommer ingen feilmelding. Har en mistanke om at det kan være knappen på kabelen for å åpne ladeluken som har hengt seg opp. Luken åpner seg nemlig med en gang laderen får strøm, uten at knappen blir trykket på. Noen som har fått byttet en på garanti før, eller har noen tips på hva man kan gjøre?

Vesel

Har stikkontakta den er koblet til jording? Disse laderne er nøye på at den skal ha det, hvis ikke nekter de å lade.

Hvis du ikke finner ut av dette så ta kontakt med Tesla service center i appen. De er flinke til å ordne opp.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

geirci2

Har opplevd dette som @Vesel skriver.

Tesla´n nektet å ta lading fra utvendig stikkontakt - den samme kontakten som Leaf´n godtok.
Jeg åpnet stikkontakten og der var det ingen jordledning tilkoblet.

Byttet til en annen innvendig stikkontakt som jeg visste var jordet, og vips så ladet Tesla´n også.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Ludde

Mitt problem var ikke helt likt. Jeg fikk feilkode med blinkende rød T på laderen. Fikk samme feilkode uansett hvor jeg testet laderen. Kontaktet Tesla, sendte den til dem med posten og fikk ny i retur uten noen problemer.

Handyman

Sitat fra: Vesel på lørdag 16. mai 2020, klokken 20:45
Har stikkontakta den er koblet til jording? Disse laderne er nøye på at den skal ha det, hvis ikke nekter de å lade.

Hvis du ikke finner ut av dette så ta kontakt med Tesla service center i appen. De er flinke til å ordne opp.
Laderen sitter i bilen, og er ikke kresen. Det funker nemlig fint med UMC gen 1 på stikkontakt uten jording ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA