Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Småbulk

Startet av Kenny427, fredag 15. mai 2020, klokken 23:26

« forrige - neste »

Kenny427

Oppdaget idag 4 veldig små bulker bak på bilen, ganske sikker på at disse har kommet nå i de siste dagene. Bruker som regel alltid sentry mode forutenom når jeg står parkert hjemme, men har ikke sett noe på de klippene der. Mener jeg har lest før at man kan kontakte Tesla og at de muligens har klipp lagret som ikke jeg finner frem så lett og kanskje de klarer å se noe? Noen som isåfall vet åssen jeg går frem for å få hjelp om det?

trykkertor

Tviler på at de har det.
Filene er rimelig store, og det ville krevd veldig mye datatrafikk å laste opp filene fra bil til server.
Samt et større detektivarbeid for Tesla finne tilbake akkurat de filene du ønsker.

geirci2

#2
Sitat fra: Kenny427 på fredag 15. mai 2020, klokken 23:26
Oppdaget idag 4 veldig små bulker bak på bilen, ganske sikker på at disse har kommet nå i de siste dagene. Bruker som regel alltid sentry mode forutenom når jeg står parkert hjemme, men har ikke sett noe på de klippene der. Mener jeg har lest før at man kan kontakte Tesla og at de muligens har klipp lagret som ikke jeg finner frem så lett og kanskje de klarer å se noe? Noen som isåfall vet åssen jeg går frem for å få hjelp om det?

Overse innlegget ifra @trykkertor ovenfor og les denne du:
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Vesel

Er bulkene langt nede på bilen? Kan være fra noe skrot i veibanen som du eller andre som disponerer bilen har kjørt på. Jeg fikk en liten bulk der nede da jeg kjørte på noe skrot på autostradaen ved Napoli i fjor. 4000 kr for å fikse hos QuickCarFix, så ble heldigvis ikke kjempedyrt. Ellers kjørte jeg nylig på en relativt stor stein i en rundkjøring her hjemme og hørte noe dunking, men fant heldigvis ingen skader på karosseriet ihvertfall.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

trykkertor

Sitat fra: geirci2 på lørdag 16. mai 2020, klokken 20:11
Overse innlegget ifra @trykkertor ovenfor og les denne du:

I stand corrected.
Men én utfordring trådstarter har er at det mest sannsynlig kan ikke gis et spesifikt tidsrom, eller konkret dato for hendelsen. Da kan det fort bli mye leting i videofiler for å finne aktuelt klipp.
Og om Tesla har tid til å sitte å se gjennom folk sine Sentry-klipp blir også et punkt.
Men ut fra det du skriver, er det jo verdt et forsøk.

Dwerg

Sitat fra: trykkertor på søndag 17. mai 2020, klokken 10:22
Men én utfordring trådstarter har er at det mest sannsynlig kan ikke gis et spesifikt tidsrom, eller konkret dato for hendelsen.
Tror disse filene som de fleste (kanskje alle?) filer inneholder metadata som forteller nøyaktig når filen ble opprettet, dato og tid er muligens også i selve filnavnet.

Om man er relativt kjapt ute med å oppdage det så er det nok ikke vanskelig å finne. Tviler sterkt på at noen hos Tesla har bry til å sitte og se igjennom klippene, de sender nok bare alt de har registrert innenfor etterspurt tidsrom. Som i bildet hvor 4 klipp ble sendt, men bare den ene var relevant. De sendte nok bare alt fra den dagen.

Det er nok ikke mange klipp da jeg tviler på de lagrer noe mer enn ved aktiveringer av sentry og sikkert kollisjoner og lignende. Så hvis trådstarter vet det ikke kan være mer enn f.eks. 5 dager siden så er det vel bare etterspørre alle klipp fra siste 5 dager. Kan ikke være så altfor mange klipp det tror jeg.

Kenny427

Har sendt avgårde forespørsel til eposten beskrevet over. Jeg oppdaterer tråden når/om jeg får tilbakemelding.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA