Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fra Tesla Model 3 til Audi E-tron

Startet av TeslaJan, torsdag 14. mai 2020, klokken 18:17

« forrige - neste »

elektro

Sitat fra: PF på mandag 18. mai 2020, klokken 11:46
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 18. mai 2020, klokken 10:41
Når det gjelder ytelse syns jeg man bør under 6 sekunder. I chill-modus har min Model X ca 8 sekunder, og det oppleves direkte tregt. Fun-factor er da på null.

Ser e-tron 55 er akkurat innenfor i boost-modus. Hvordan er det med denne funksjonen? Kan den alltid være på eller må den aktiveres? Hvordan aktiveres den i så fall?

Trykker girspaken to ganger mot deg. Engang for drive engang til for Sport, som gir boost.

Det er vel i praksis bare å vippe girvelgeren én gang bakover for å få den i Sport, hvis man allerede er ute og kjører. Eller skal jeg telle med Revers, Drive, Revers, Drive også, som jeg må utføre for å komme ut av garasjen og gårdsplassen. Så Sport. Fem bevegelser da. Slitsomt. ;)

PS! Nå står min e-tron bare og støver ned for tiden, så jeg husker snart ikke hvordan den brukes. Ikke kjører jeg ofte i Dynamic mode heller, men da er Sport aktivert som standard, og denne innstillingen husker vel bilen fra gang til gang. Hvis man er veldig opptatt av dette...
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 18. mai 2020, klokken 10:41
Når det gjelder ytelse syns jeg man bør under 6 sekunder. I chill-modus har min Model X ca 8 sekunder, og det oppleves direkte tregt. Fun-factor er da på null.

Ser e-tron 55 er akkurat innenfor i boost-modus. Hvordan er det med denne funksjonen? Kan den alltid være på eller må den aktiveres? Hvordan aktiveres den i så fall?

Det rare er når jeg hadde Model S 85, som hadde 0-100km/t på 5,6 sekunder at jeg stort sett kjørte ganske fint, og ikke hadde behov for å trykke gassen i bunn, så jeg syntes det var overkill med den raske akselerasjonen. Faktisk tenkte jeg en stund etter jeg kjøpte den at det var litt sløs å ikke kjøpe 60kWh-versjonen, som nok og hadde saktere akselerasjon.

Så kjøpte jeg Model 3 Performance.... Og da ble jeg en drittunge igjen. Stort sett kjører jeg fint, men når det er en tom rundkjøring (med god oversikt) på vei til jobb, og deretter en lang slette uten biler, så omgjøres plutselig rundkjøringen til å bli en sjikane på en Formel 1 bane, og sletten blir langstrekken før mål.... 0-100 på litt over 3 sekunder som er som en gokart så blir det plutselig annerledes. Er nok litt sånn som folk som eier en rask motorsykkel. Da jeg hadde det som 20-åring så tok jeg og en del akselerasjoner / kjøring som ikke var så smart. Blir litt det samme. Du trenger det ikke, det er ikke sunt, men har du noe så raskt så blir det ofte en oppkvikker i hverdagen.

Tesla Model Y                         2021-

pst

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 19. mai 2020, klokken 08:53
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 18. mai 2020, klokken 10:41
Når det gjelder ytelse syns jeg man bør under 6 sekunder. I chill-modus har min Model X ca 8 sekunder, og det oppleves direkte tregt. Fun-factor er da på null.

Ser e-tron 55 er akkurat innenfor i boost-modus. Hvordan er det med denne funksjonen? Kan den alltid være på eller må den aktiveres? Hvordan aktiveres den i så fall?

Det rare er når jeg hadde Model S 85, som hadde 0-100km/t på 5,6 sekunder at jeg stort sett kjørte ganske fint, og ikke hadde behov for å trykke gassen i bunn, så jeg syntes det var overkill med den raske akselerasjonen. Faktisk tenkte jeg en stund etter jeg kjøpte den at det var litt sløs å ikke kjøpe 60kWh-versjonen, som nok og hadde saktere akselerasjon.

Så kjøpte jeg Model 3 Performance.... Og da ble jeg en drittunge igjen. Stort sett kjører jeg fint, men når det er en tom rundkjøring (med god oversikt) på vei til jobb, og deretter en lang slette uten biler, så omgjøres plutselig rundkjøringen til å bli en sjikane på en Formel 1 bane, og sletten blir langstrekken før mål.... 0-100 på litt over 3 sekunder som er som en gokart så blir det plutselig annerledes. Er nok litt sånn som folk som eier en rask motorsykkel. Da jeg hadde det som 20-åring så tok jeg og en del akselerasjoner / kjøring som ikke var så smart. Blir litt det samme. Du trenger det ikke, det er ikke sunt, men har du noe så raskt så blir det ofte en oppkvikker i hverdagen.
Du verden  :D :o
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA