Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Shell ReCharge/NewMotion erfaringer

Startet av daktari, onsdag 13. mai 2020, klokken 14:18

« forrige - neste »

daktari

Shell ReCharge er en roaming-tilbyder for lading i Europa. Eget kort/brikke/app. "tilgang til Europas største ladenettverk med mer enn 125 000 ladepunkter i 35 land."

Sålangt for meg ser det ut som man betaler 0,35€ for at de fakturerer en ladesesjon.
Man må registrere en debet-konto som norsk kunde via IBAN.

Noen som kan dele erfaringer?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Arha

#1
Jeg brukte dem en del i fjor sommer på ferie i Tyskland, Nederland og Belgia.  Hadde også kort fra Chargemap og Plugsurfing, men syntes Shell Recharge/New Motion stort sett var billigere.  I ettertid fikk jeg en mail i august og en i september med faktura for ladesesjonene hvor de ba meg betale beløpene til et norsk bankkontonummer da de ikke hadde anledning til å trekke fra norske konti. Nå har dette nettopp blitt endret så man kan legge inn kredittkort i appen.

Redigert 13/5. Beklager, blandet sammen med Maingau.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

daktari

Sitat fra: Arha på onsdag 13. mai 2020, klokken 16:14
Jeg brukte dem en del i fjor sommer på ferie i Tyskland, Nederland og Belgia.  Hadde også kort fra Chargemap og Plugsurfing, men syntes Shell Recharge/New Motion stort sett var billigere.  I ettertid fikk jeg en mail i august og en i september med faktura for ladesesjonene hvor de ba meg betale beløpene til et norsk bankkontonummer da de ikke hadde anledning til å trekke fra norske konti. Nå har dette nettopp blitt endret så man kan legge inn kredittkort i appen.
interessant,  jeg klarte ikke legge til kredittkort i dag. Androidversjon.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Arha

Sitat fra: daktari på onsdag 13. mai 2020, klokken 23:36
Sitat fra: Arha på onsdag 13. mai 2020, klokken 16:14
Jeg brukte dem en del i fjor sommer på ferie i Tyskland, Nederland og Belgia.  Hadde også kort fra Chargemap og Plugsurfing, men syntes Shell Recharge/New Motion stort sett var billigere.  I ettertid fikk jeg en mail i august og en i september med faktura for ladesesjonene hvor de ba meg betale beløpene til et norsk bankkontonummer da de ikke hadde anledning til å trekke fra norske konti. Nå har dette nettopp blitt endret så man kan legge inn kredittkort i appen.
interessant,  jeg klarte ikke legge til kredittkort i dag. Androidversjon.
Beklager, jeg blandet sammen med Maingau som nettopp hadde oppdatert appen så det er mulig å legge inn kredittkort. Men ordningen med å betale inn på etterskudd er grei nok den.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

RJK

Sitat fra: daktari på onsdag 13. mai 2020, klokken 23:36
Sitat fra: Arha på onsdag 13. mai 2020, klokken 16:14
Jeg brukte dem en del i fjor sommer på ferie i Tyskland, Nederland og Belgia.  Hadde også kort fra Chargemap og Plugsurfing, men syntes Shell Recharge/New Motion stort sett var billigere.  I ettertid fikk jeg en mail i august og en i september med faktura for ladesesjonene hvor de ba meg betale beløpene til et norsk bankkontonummer da de ikke hadde anledning til å trekke fra norske konti. Nå har dette nettopp blitt endret så man kan legge inn kredittkort i appen.
interessant,  jeg klarte ikke legge til kredittkort i dag. Androidversjon.

Jeg registrerte meg også i dag, og bortsett fra at jeg tullet med å legge inn en null istedet for bokstaven o bak N, og måtte legge til BIC i neste omgang da jeg tastet rett, gikk det helt greit. Eneste som sto var at jeg hadde ladekort fra før, og jeg ble ikke spurt om adresse, eller så missforstod jeg og det bare betydde at jeg kunne klikke for å registrere et eventuelt mottatt kort der.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

evtronDK

Sitat fra: daktari på onsdag 13. mai 2020, klokken 23:36
Sitat fra: Arha på onsdag 13. mai 2020, klokken 16:14
Jeg brukte dem en del i fjor sommer på ferie i Tyskland, Nederland og Belgia.  Hadde også kort fra Chargemap og Plugsurfing, men syntes Shell Recharge/New Motion stort sett var billigere.  I ettertid fikk jeg en mail i august og en i september med faktura for ladesesjonene hvor de ba meg betale beløpene til et norsk bankkontonummer da de ikke hadde anledning til å trekke fra norske konti. Nå har dette nettopp blitt endret så man kan legge inn kredittkort i appen.
interessant,  jeg klarte ikke legge til kredittkort i dag. Androidversjon.

Dette går fint på iPhone....
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

turfsurf

Sitat fra: evtronDK på torsdag 14. mai 2020, klokken 08:36

Dette går fint på iPhone....
Merkelig, jeg får og bare mulighet til å bruke IBAN nr på betalingsmåter.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Noen har funnet ut følgende:
SitatOg i serien med lade-roaming som kommer billigere ut enn å betale direkte til den som eier ladeplassen:

Shell/Newmotion tilbyr lading på de fleste av Fortum sine ladere (merkeligvis ikke alle), og kjører da 3,88 kr/min (mot kr 2/min + 2,50/ kWh på de fleste lynladere hos Fortum selv). Det betyr i praksis at all effekt over 45 kW kommer rimeligere ut med Shell, ned mot litt under halv pris (effektivt kr 1,55/kWh) ved 150 kW ladeeffekt.

Ved bruk Shell sitt kort hos Ionity, er prisene på Ionity-nivå (kr 8,40/kWh).
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Rollep

Sitat fra: daktari på onsdag 13. mai 2020, klokken 14:18
Man må registrere en debet-konto som norsk kunde via IBAN.
Noen som vet om der er noen ekstra kostnader ved bruk av IBAN eller blir kostnaden den samme som ved bruk av kredittkort?
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

RJK

Sitat fra: Rollep på søndag 24. mai 2020, klokken 15:35
Sitat fra: daktari på onsdag 13. mai 2020, klokken 14:18
Man må registrere en debet-konto som norsk kunde via IBAN.
Noen som vet om der er noen ekstra kostnader ved bruk av IBAN eller blir kostnaden den samme som ved bruk av kredittkort?

Av det jeg har lagt merke til, så er det som en hvilken som helst utenlandsbetaling, der du får en vekslingskurs som inneholder bankens gebyrer.

Men jeg bruker S-banken, så kan jo hende andre banker smeller på med andre gebyrer eller litt annen kurs selv om det gjøres samme dag.

Akkurat som jeg har merket med DNB-kortet mitt. Gjorde en betaling med S-Banken-kortet, og en annen på DNB-kortet på en harry-tur, siden jeg ikke rakk å få overført penger betalt inn på DNB-kontoen i tide til å få de synlig hos S-Banken mens jeg var i Sverige.

Til tross for at S-Banken går via DNB på utenlandsbetalinger, så fikk jeg bedre kurs via S-Banken.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA