Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Barneseter bak og plass

Startet av Vroomvroom, onsdag 13. mai 2020, klokken 11:06

« forrige - neste »

Vroomvroom

Er sikkert flere ganger dette har blitt dratt opp, men finner ikke noe særlig som sier noe om oss i forsetet.

Jeg personlig er 1.90, fruen er knøttliten så hu er det ikke ille med.
https://www.lilleprinsen.no/produkt/recaro-zero1-performance-black/
Har vi idag.. Og jeg føler ikke at den er spesielt stor, men kanskje jeg tar feil her.

Uansett..Vi har denne idag bak passasjersetet. Og med Bakoverlendt og forsetet maks bak som er mulig da, så sitter jeg med kneet enten most i dashbordet, eller i en forferderlig stilling som gjør vondt etter 5 minutter. ( Høye knær på tå hev.)

Når jeg prøvde denne bak førersete kan jeg glemme å kjøre, da har jeg kneet så høyt presset opp som det går ann og rattet i magen føles det som.

Så jeg må spørre..For dere karer/damer som er 1.9m +- noen CM   Hvilke bilstol sete har dere bak dere og som helst er bakoverlendt? Og ikke minst vendbart..

Vi venter vår andre til sommeren og jeg har ikke snøring på hva som kan passe..Jeg vil jo tro at Recaro sete vi har nå er like stort som alle andre, men allerede der sliter vi nå med vår 3 åring som når hu sitter bakoverlendt har knærne på brystet sitt nesten..

Takker for tips!

Eltempogigante

Vi har Cybex Sirona S i-Size og mannen på 1,90 har nok benplass foran dette setet. Vi prøvde flere bilstoler da vi kjøpte det, og det var utrolig nok ganske forskjellig hvor mye de ulike bilstolene tok av plass. Treåringen har også god plass i denne bilstolen. Anbefaler å prøve litt forskjellige bilstoler i bilen hos bilstolforhandleren  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA