Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer MCU1 med FSD/HW3

Startet av mthoring, tirsdag 12. mai 2020, klokken 23:42

« forrige - neste »

fonberg

Min bil er inne i Trondheim ifm. diverse garantifiks, og de la inn bytte til HW3 på ordren, med muntlig forbehold om at de hadde delene tilgjengelig. Blir spennende å se om det blir gjort. Estimert ferdig 13.11.
(Har forøvrig en 2016 S som lånebil, og må si jeg synes AP på min egen bil med AP2 er vesentlig bedre.)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

trykkertor

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 05. november 2020, klokken 10:13
Var inne i går og skulle oppdatere fra ap2.0 til hw3. Gikk ikke fordi det var montert uoriginalt utstyr på 12v batteri = ledbar...

Blir så oppgitt...

Prøver på nytt neste uke så får vi se...
Husk å ta ut gummimattene hvis de ikke er originale  ;D

Wattson

Har mcu1/ap2 og nettopp fått hw3. Merket ingen forskjell men fikk beskjed om å oppgradere kartsw. Trafikklys kommer opp men ingen stoppskilt. Ble gledelig overrasket da bilen stoppet pent og pyntelig ved første røde lys helt av seg selv. Men gleden var kortvarig fordi bilen stopper pent og pyntelig foran alle trafikklys uansett om grønt eller rødt lys. Er det noe innstillinger jeg må gjøre?
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

Motorwatt

#78
Du må trekke acc-hendelen én gang til deg når du nærmer deg lyskrysset når det er grønt. Evnt. gi litt "gass". Det samme når du skal starte fra rødt til grønt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Wattson

Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

HKS

Fikk oppgradert en 2017 Model X med AP 2.0 og MCU1 til HW3 i går på Skøyen, god service og ikke noe problem.

Bilen måtte dog laste ned nye kart etter den kom tilbake. Ser også at Dashcam har dukket opp i menyen, men har ikke testet med en USB-stick enda.
Tesla Model 3 Long Range

tibber73

Jeg var tidlig ute og fikk HW3 i juni. Etter det har MCU1 vært ubrukelig. Nå har de byttet til 64GB Tegra Daughterboard (står det i ordren).
Jeg merker egentlig ingen bedring. Har allerede tatt en restart pga merkelige symboler på skjermen og problemer med å koble til telefonen.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

HKS

Merket ingen forskjell på Model X'en som ble oppgradert i går.

MCU funket helt greit til navigasjon, musikk, radio og litt fikling med klimaanlegget. Ingen merkbar forskjell fra min Model S med AP1 (og MCU1) hvor også alt fungerer helt greit. Får minnekort til og sette opp DashCam etterpå, skal se om det endrer oppførsel.
Tesla Model 3 Long Range

o.b.lix

Sitat fra: HKS på torsdag 03. desember 2020, klokken 15:45
Får minnekort til og sette opp DashCam etterpå, skal se om det endrer oppførsel.

Den blir noe tregere med DashCam, men til å leve med foreløpig, mener jeg.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Lacaixxa

2017 S90D FSD byttet til HW3 for tre uker siden. I dag gikk skjermen i sort i 10 min på en fjellovergang. Startet heldigvis opp igjen. Er dette begynnelsen på slutten på min MCU1? Gjør de noe preventivt med denne når de installerer HW3, og vil det være mulig å få billigere mcu2 om 1 ryker ?
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

HKS

Sitat fra: Lacaixxa på fredag 04. desember 2020, klokken 21:59
Er dette begynnelsen på slutten på min MCU1? Gjør de noe preventivt med denne når de installerer HW3, og vil det være mulig å få billigere mcu2 om 1 ryker ?
Nei, men du får en "ny MCU1", eller rettere sagt, de bytter ut prosessorkortet et oppdatert med 64 GB eMMC-brikke med bedre kvalitet.
Tesla Model 3 Long Range

Wattson

#86
Mitt sw er 2020.36.11, og det har det vært lenge - noen her med samme config  med nyere ??
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

sjokomelk

Jeg var der ganske lenge, og fikk 2020.48.10 forrige dagen.
Men du kan følge med på TeslaFi sin offentlige side over oppdateringer: https://www.teslafi.com/firmware.php
Det er ikke så mange av oss som har gått fra 2020.36.11 til 2020.48.10, men tipper den ballen ruller kjapt etterhvert.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Wattson

Takk for info sjokomelk - noen forskjell?
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

sjokomelk

I forhold til Autopilot, så ser det ut til at den har sluttet å lese 30-sone-skiltene som stod ved avkjørsler langs veien som fartsgrensa på hovedveien jeg kjører på. Så det er positivt.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA