Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer MCU1 med FSD/HW3

Startet av mthoring, tirsdag 12. mai 2020, klokken 23:42

« forrige - neste »

tornaldo

Hvordan ligger det an med utrulling av HW3 til MCU1 biler? Mange som blir innkalt, eller må man pushe på Tesla selv?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

makki

Lurer på er det noen som har fått oppgradert AP2.0 til AP3.0 med mcu1? tesla kokstad mener sansylnigvis det skal skje første kvartal 2021!

dragmore

#62
Var innom idag med med min S75D MCU1 og AP2.0, og de la inn bestilling på HW 3.0 idag. Venter i spenning (Kristiansand)
Da var min 75D oppgradert til HW 3.0. Merker ikke en døyt forskjell, bortsett fra "calibrating" symbolet..
Fortsatt 36.16 sw.. Ble ikke oppgradert på verkstedet..
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

makki

Sitat fra: dragmore på mandag 19. oktober 2020, klokken 19:43
Var innom idag med med min S75D MCU1 og AP2.0, og de la inn bestilling på HW 3.0 idag. Venter i spenning (Kristiansand)
Da var min 75D oppgradert til HW 3.0. Merker ikke en døyt forskjell, bortsett fra "calibrating" symbolet..
Fortsatt 36.16 sw.. Ble ikke oppgradert på verkstedet..

👍 Tesla kokstad bekreftet idag TMX blir oppgradert til HW3.0, fått time midten av Nov.

fonberg

Sitat fra: tornaldo på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 22:26
Hvordan ligger det an med utrulling av HW3 til MCU1 biler? Mange som blir innkalt, eller må man pushe på Tesla selv?

Jeg prøvde meg på å bestille HW3 i appen for et par uker siden, men fikk til svar at man blir innkalt ut fra en VIN-basert kø-ordning. Har (betalt for) FSD.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

smack332

Sitat fra: tornaldo på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 22:26
Hvordan ligger det an med utrulling av HW3 til MCU1 biler? Mange som blir innkalt, eller må man pushe på Tesla selv?

Jeg bestilte i Moss 12 september og ba om oppgradering. Fikk time 12 dager senere uten problemer. Kan ikke si jeg har merket noe forskjell bortsett fra at den ser noen lyskryss her og der.

mthoring

Rart IC viser "haugevis" med lyssignal, men klarer foreløpig ikke visualisere fartsgrenseskilt.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

sjokomelk

Sitat fra: mthoring på torsdag 22. oktober 2020, klokken 08:32
Rart IC viser "haugevis" med lyssignal, men klarer foreløpig ikke visualisere fartsgrenseskilt.
Må ha MCU2 for å vise disse. Samme med markeringer i veibanen.
Men STOP-skilt vises av en eller annen merkelig grunn.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

mthoring

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 22. oktober 2020, klokken 10:38
Må ha MCU2 for å vise disse. Samme med markeringer i veibanen.
Men STOP-skilt vises av en eller annen merkelig grunn.

Ja, mener jeg også såg et stop-skilt i IC på ett tidspunkt. Det bør mao. komme fartsgrense på IC1 etterhvert også, da det åpenbart ikke står på evnen.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

tornaldo

Sitat fra: smack332 på torsdag 22. oktober 2020, klokken 02:30
Sitat fra: tornaldo på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 22:26
Hvordan ligger det an med utrulling av HW3 til MCU1 biler? Mange som blir innkalt, eller må man pushe på Tesla selv?

Jeg bestilte i Moss 12 september og ba om oppgradering. Fikk time 12 dager senere uten problemer. Kan ikke si jeg har merket noe forskjell bortsett fra at den ser noen lyskryss her og der.

Ok, har bestilt time selv nå, så får se hva som skjer. Ønsker det i utgangspunktet for å få dashcam/sentry med opptak.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

geear

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 22. oktober 2020, klokken 10:38
Sitat fra: mthoring på torsdag 22. oktober 2020, klokken 08:32
Rart IC viser "haugevis" med lyssignal, men klarer foreløpig ikke visualisere fartsgrenseskilt.
Må ha MCU2 for å vise disse. Samme med markeringer i veibanen.
Men STOP-skilt vises av en eller annen merkelig grunn.
Nettopp, så hva er grunnen til at den ikke skulle kunne vise fartsskilt og kjegler? Handler nok bare om vilje/ressursbruk mtp ICU1..

tornaldo

Sitat fra: tornaldo på fredag 23. oktober 2020, klokken 06:38
Sitat fra: smack332 på torsdag 22. oktober 2020, klokken 02:30
Sitat fra: tornaldo på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 22:26
Hvordan ligger det an med utrulling av HW3 til MCU1 biler? Mange som blir innkalt, eller må man pushe på Tesla selv?

Jeg bestilte i Moss 12 september og ba om oppgradering. Fikk time 12 dager senere uten problemer. Kan ikke si jeg har merket noe forskjell bortsett fra at den ser noen lyskryss her og der.

Ok, har bestilt time selv nå, så får se hva som skjer. Ønsker det i utgangspunktet for å få dashcam/sentry med opptak.

Kan oppdatere min egen situasjon. Bestilte på eget initiativ time i appen, og hadde time i går hos Tesla Karihaugen. Byttet til FSD, så har nå MCU1 og HW3.

Spent på å se om autopilot er mer stabil. Lovende så langt.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

o.b.lix

Var inne i går og skulle oppdatere fra ap2.0 til hw3. Gikk ikke fordi det var montert uoriginalt utstyr på 12v batteri = ledbar...

Blir så oppgitt...

Prøver på nytt neste uke så får vi se...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Bidda

De koblet bare fra ledningene på min og ikke tilbake, så det måtte jeg gjøre sjøl etterpå. Hørte ikke noe om dette. K100.
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

JorEl

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 05. november 2020, klokken 10:13
Var inne i går og skulle oppdatere fra ap2.0 til hw3. Gikk ikke fordi det var montert uoriginalt utstyr på 12v batteri = ledbar...

Blir så oppgitt...

Prøver på nytt neste uke så får vi se...
Forstår deg godt! Tesla burde være LØSNINGSORIENTERT når de møter sin kunder.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA