Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E-Golf / Zoe / Ampera-E / i3 - hva kjøper jeg?

Startet av Bungk, tirsdag 12. mai 2020, klokken 16:20

« forrige - neste »

hemi

Du kan kjøpe det også når servicene nærmer seg(har iaf kunnet det før) og serviceavtalen har da vært billigere enn servicen stortsett.

Husk sette bilen i N og bremse litt hardt jevnlig, så slipper du rust på skiver.

Jevnlig vask og spylings rundt dempertårnlager og sånn så slipper du at de ruster på 4-5 år, er garantisak skal sies, men fint med preventivt vedlikehold. Ellers har bilen veldig få ting som faktisk kan ruste.




roxy

Tror ikke du kommer til å angre. Hadde omtrent samme opplevelse som deg etter at jeg prøvde en i3 i fjor.
Vi gikk for en fully charged 120, 2019 mod. og valgte en demobrukt og fikk den for ca.300k og levering etter noen dager.
Har ikke angret et sekund og det er blitt den foretrukne bilen av de 2 vi har.

BMW i3 120Ah. 2019

Bungk

Takk for tips, og takk for oppmuntrende ord rundt bilvalget! Det ble en -19 Fully Charged, henter den hos forhandler i morgen. 6000 på telleren. Er det noe spesielt jeg bør sjekke ekstra? Tar en ekstra titt på skiver, så de ikke har tydelig slitasje allerede. Utover det aner jeg ikke hva jeg bør sjekke.

roxy

Min demobrukte så selvfølgelig sprett ny ut ved levering. Både utvendig og innvendig, likeså bremser/skiver. Kjøpte på sommeren og fikk med vinterhjul på felg. 2 sett med matter, sorte i stoff og de sølvfargede. Blå ladekabel og kabel med kladd lå bak i bagasjerom og i rommet foran lå repsett for dekk, tauekrok og et par hansker.

Kjøpte i tillegg serviceavtale og første service er i februar 2021.

Aner ikke hva som er preinstallert ved kjøp av helt ny bil, men min demobrukte hadde sånt som kart/kartoppdatering og andre ting aktivert til 2023. Etter det må jeg selv kjøpe disse tilganger.
BMW i3 120Ah. 2019

chargedup

Gratulerer med kjøp av i3. Dersom rekkevidden holder til ditt bruk, kommer du garantert ikke til å angre.
Ved utlevering er det vel greit å se etter skader i lakk og underside av bilen (at bilen ikke har slått nedi) og interiøret. Dette er ting som man "ikke" (ekstremt vanskelig) kan klage på etter kjøpet.

Jeg ville ikke vært redd for bremsene, demobil har sannsynligvis blitt kjørt hardt nok til at bremsene har blitt brukt og samtidig vasket ofte, så rust vil nok ikke være noe stort problem. Jeg (og flere andre på i3 delen av forumet) anbefaler å ta et par harde oppbremsinger i uka ved snø/salt og ved regnvær slik at skiver/klosser ikke ruster for mye. Rusten kommer normalt fortere enn du klarer bruke opp skiver/klosser på elbiler med høy regenerering.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Bungk

Takk for tips! Overtagelsen gikk bra, var ingenting spesielt å peke på, var strøken! Noen få bruksmerker, men ikke nok til at jeg reagerer. Har prøvd bilen noen turer nå, veldig fornøyd! Ser at mange har % kapasitet i den lille skjermen, men hos meg er det KM. Har leita i menyene, men finner ikke ut hvordan jeg kan endre dette. Noen som vet? :)

i05L0

Sitat fra: Bungk på torsdag 21. mai 2020, klokken 15:52
Ser at mange har % kapasitet i den lille skjermen, men hos meg er det KM. Har leita i menyene, men finner ikke ut hvordan jeg kan endre dette. Noen som vet? :)

Du kan bla gjennom diverse visninger (utetemperatur, batterikapasitet i %, klokkeslett, kilometerstand) ved å trykke inn knappen på venstre hendel på rattstammen.
2020 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2021 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah

Bungk

Se der ja, da fikk jeg det slik jeg ville. Tusen takk for hjelpa! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA