Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Team Bachstad

Startet av nofuelno, tirsdag 12. mai 2020, klokken 00:13

« forrige - neste »

automat

Poenget her er vel at programkonseptet inneholder litt dårlig komfort og noen uforutsigbare hindringer som skal forseres underveis av programlederne. Så de måtte finne på ett eller annet slik at ikke kjøreturen i Norge ble for lett.

Og da ble det gammel elbil ladet på frityraggregat. De kunne sikkert kjørt en gammel Lada fra 1977 også, men det er ikke sikkert det hadde vært uforutsigbart nok.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Svein_H

(Spoileralert)

Har sett alle episodene nå, og må innrømme at jeg syns dette var en nedtur fra tidligere sesonger.

Greit nok, de kjører en gammel elbil fra Lindesnes til Nordkapp, men elbilfokuset går stort sett ikke lenger enn til rekkeviddemåleren og hvor nærme null de klarer å komme. Aggregatet, som for øvrig går på brukt frityrolje og ikke diesel, burde fått litt mer oppmerksomhet syns jeg, men med tanke på at de har brukt kun 18 liter olje på ca 2900km betyr vel at det aller meste av ladingen har skjedd på vanlig måte, noe de heller ikke har lagt skjul på.

Litt fjasing er det jo selvfølgelig, men annet er vel ikke å forvente fra disse to. De har også hatt en fabelaktig mulighet til å markedsføre Norge på sin vei nordover, noe de heller ikke har benyttet seg av, så jeg er rett og slett litt skuffet over Team Bachstad i år.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Mateusz

Det var det eg fryktet etter å ha sett trailer og første episoden. Dårlig reklame for elbiler (kanskje med vilje?)
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Stig-Arne

Kun sett 1. episode til nå.
Team Bachstad i kjent stil, men over 200 mil fordelt på 4 episode på ca 35 min, det er tynt synes jeg.
Her kunne de gjort mye mer av det å kjøre en gammel el-bil med aggregat i bagasjen enn hva de har gjort.

De 2 første sesongene var absolutt de beste og med mest innhold.

pekle

Er ikke spesielt interessert hverken i utrangerte Peugeoter eller frityroljebrennere, men syns de burde gjort mer ut av det meste. Tynn serie denne gangen.

"Dårlig reklame for elbiler"? - jeg ser ikke helt den. Omtrent i samme grad som Mongolia-turen var dårlig reklame for utrangerte brannbiler tenker jeg.

vinterdekk

Synes det var helt «grei» Team Bachstad sesong, men de begynner å komme opp i årene. Tilfeldige stopp på museer var jo ikke spesielt eksotisk. Det var mer koselig norge-rundt følelse over det. De ville nok økt det usikre elementet med turen om de hadde droppet aggregatet og måtte ha banket på døren på noen tilfeldige gårer på veien å lånt en industrikontakt eller noe.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Vollis47

De er nok 10 år for seint ute til at vi skal få noe av pioner-følelsen av elbil-turen. Har allerede lest mange fine beskrivelser av turer med elbil fra Lindesnes til Nordkapp. Her kom ikke Team Bachstad med noe nytt. Men likevel; jeg liker måten de lager programmene på, så jeg gir dem terningkast 4.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

JorgenM

Synes serien var greit nok. Turen handler om opplevelser og kjøringen, og ikke selve bilen. Norge er ikke like eksotisk for oss nordmenn som Asia og blir derfor litt tammere. Veier, trafikk etc er ikke på samme "spenningsnivå" som land nesten uten trafikkregler.

Besøk på feristfabrikken var ikke akkurat noen høydare, men jeg koste meg i alle fall med serien.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ingeniøren

Så de lader på hurtigladere og ??

Fremgår av episode 3 men blir forbigått nærmest i stillhet. Her kunne man gjennomført folkeopplysning og veiledet de uvitende om hvordan dette foregår, men vi får bare se de svinger inn foran et par. I stedet har de viet en halv episode det misfosteret de har i bagasjen. Er jo ikke særlig mer miljøvennlig enn diesel og lager et skikkelig lurveleven der de velger å bruke det. Stakkars naboer..

Tro de er elbil hatere begge to ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

epifant

I episode 2 hilser Rune på Svein Bjørge, som han har sunget i Mannskoret med. Mannskoret er det laget en film om, som jeg kan anbefale på det varmeste å se om Team Bachstad ikke faller i smak. Fin film, fine folk. Helt gratis på NRK. Trailer her.

Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

Ingeniøren

Har sett den - fin. Fikk vel en ekstra dimensjon med en dirigent som blir dårlig og ting rundt det....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA