Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Köpa e-Up! 2014 som stått mycket still?

Startet av hobelito, mandag 11. mai 2020, klokken 08:08

« forrige - neste »

hobelito

Halloen!
Funderar på att lägga bud på en e-Up 2014 som gått cirka 23000 kilometer. Det är en kommun här i Sverige som använt den, så min gissning är att den i princip har stått med laddkabel inkopplad och fullt batteri sedan 2014. Eller, jag får väl i alla fall förutsätta att det inte är någon elbilsentusiast som tagit hand om den. Hur tror ni att detta batteri mår? :)

Länk till auktionen:
https://auktion.netbil.se/Auction/Details/166741/VW-e-up-82hk-Navi---L%C3%A5g-skatt

Jonas

Nils

Saxo 2009-2017
I-Miev 2017-
Citigo 2020-

Elmo

Kanskje litt høy, men jeg tror heller det er den på finn som er billig.
Finn-annonsen lyver forresten:
Det er en importbil, egentlig førstegangsreg 17.12.2014.  Første reg i Norge 28.10.2015
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

hobelito

Sitat fra: Nils på mandag 11. mai 2020, klokken 18:31
Køp direct pris er kanskje for høy?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=177015335

Jo, den är lite hög, tycker jag också. E-Up är dock lite dyrare här i Sverige än i Norge. Har ännu inte sett någon under 100 000 SEK.

Det jag mest undrar över är just hur tiden påverkar batteriet. Särskilt om den står mycket med 100% laddning. Det pratas ju annars mest om hur många kilometer elbilsbatterier klarar. :)

Elmo

Sitat fra: hobelito på onsdag 13. mai 2020, klokken 16:26
Det jag mest undrar över är just hur tiden påverkar batteriet. Särskilt om den står mycket med 100% laddning. Det pratas ju annars mest om hur många kilometer elbilsbatterier klarar. :)

Det er vel ett problem særlig i varmere strøk.
Husk og at 100% vist på bilen er ikke 100% på batteriet. Og der er vel VW av de med best buffer.

Jeg har 2014 eUp kjøpt ny. Ladet til 100% nesten hver dag. Har ikke merkbart endret rekkevidde. Men har kjørt 85000km da.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

hobelito

#5
Sitat fra: Elmo på torsdag 14. mai 2020, klokken 09:34
Sitat fra: hobelito på onsdag 13. mai 2020, klokken 16:26
Det jag mest undrar över är just hur tiden påverkar batteriet. Särskilt om den står mycket med 100% laddning. Det pratas ju annars mest om hur många kilometer elbilsbatterier klarar. :)

Det er vel ett problem særlig i varmere strøk.
Husk og at 100% vist på bilen er ikke 100% på batteriet. Og der er vel VW av de med best buffer.

Jeg har 2014 eUp kjøpt ny. Ladet til 100% nesten hver dag. Har ikke merkbart endret rekkevidde. Men har kjørt 85000km da.

Tack för svar! Det blev en annan liten kompis till slut. En 2015 med 52000 km på mätaren. Otroligt nöjd än så länge. Kul liten bil! :)

Du kan ikke vise dette vedlegget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA