Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach e, fjæring, seter og komfort

Startet av Ellaella, søndag 10. mai 2020, klokken 12:29

« forrige - neste »

Ellaella

Hei, vet noen om mach e byr på komfort? Er det god fjæring, gode seter? Er setene høye? Har en Opel Ampera i dag. Ønsker vesentlig mer komfort i tillegg til bedre rekkevidde og raskere lading. Takknemlig for svar.

Enlace

#1
Har samme bil og en Tesla mod 3. Har reservert MME. Leser om den, og har kjørt endel Ford leiebil. Kjennetegnes av sportslige kjøreegenskaper. Ford ville ikke gitt bilen det navnet uten å levere med gode kjøreegenskaper. Sporty SUV er neppe det mest komfortable i verden. Ford har gode seter på sporty biler. De har også lang erfaring med å bygge biler. Teslaen min som er et år gammel er ikke skikkelig lakkert!

Ladingen er rask, 150 kw med stort batteri gjør at kjøretur til Bergen kan gjøres med en stopp på 20 minutter.

Glad i Amperaen, fordelen med setene er at du sovner ikke på langtur! Den er også litt "stiv i kroppen", men glem heller ikke at MME i FE vil koste nesten det dobbelte. Ford er ikke statusbil så det er dyrt nok. Skuffende nok ikke varme i ræva i baksetet, men har uansett ikke tenkt å sitte der.

Radiobil1

Den har litt dårlig sidestøtte for norske bygdeveier. Det er egentlig helt utrolig at nye bilder ikke har elektrisk justerbar sidestøtte. Særlig i ryggen, men også i sitteputen, så kan folk stramme opp når de trenger det, og de får det akkurat så stramt de liker det. Min 86 Toyota hadde det, så burde være mulig..... :-)

Oddaa

Sitat fra: Radiobil1 på fredag 08. januar 2021, klokken 17:35
Den har litt dårlig sidestøtte for norske bygdeveier. Det er egentlig helt utrolig at nye bilder ikke har elektrisk justerbar sidestøtte. Særlig i ryggen, men også i sitteputen, så kan folk stramme opp når de trenger det, og de får det akkurat så stramt de liker det. Min 86 Toyota hadde det, så burde være mulig..... :-)
Det er et (kostbart og begrensende) krav fra enkelte her i huset...


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

daktari

Sitat fra: Radiobil1 på fredag 08. januar 2021, klokken 17:35
Den har litt dårlig sidestøtte for norske bygdeveier. Det er egentlig helt utrolig at nye bilder ikke har elektrisk justerbar sidestøtte. Særlig i ryggen, men også i sitteputen, så kan folk stramme opp når de trenger det, og de får det akkurat så stramt de liker det. Min 86 Toyota hadde det, så burde være mulig..... :-)
Etron med multikonturseter har det, også for bena. Setene koster ca 25.000, men du må ha valcona skinn også til ca 30.000, så 50k for herligheten. Beste setene jeg noensinne har sittet i.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

Setene er denne bilens dårligste egenskaper.
At de er flate uten sidestøtte er en ting. De er også veldig myke uten fasthet.Det føles som en gammel,billig skinnsofa rett og slett.  Jeg fant meg ikke tilrette i disse. Setene kan kanskje også påvirket kjørefølelsen som jeg oppfattet som alt annet enn trygge. Jeg satt bare å "følte"  at bilen ville skli av veien. Det var glatt føre under min prøvekjøring som sikkert påvirket kjørefølelsen også..Men det er vel akkurat på slikt føre en får testet akkurat dette også. Jeg er svært glad Ford hadde bil inne som kunne prøvekjøres,for på papiret så var det mye pluss her som kunne vippet meg over til kjøp. Og for meg ble det dessverre ikke kjærlighet ved prøvekjøring..Men treffer den deg der,så er det mye bil å glede seg over her

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA