Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nissan sliter

Startet av automat, søndag 10. mai 2020, klokken 10:42

« forrige - neste »

automat

Nissan ser nå ut til å ha store problemer, særlig innen elbil.

Det er jo synd. De var jo en av pådriverne innen elbil når de kom med Leaf.

https://www.motor.no/artikler/bilnytt-rykter-om-sprekk-for-nissans-elbilstrategi/
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Daniel_0007

#1
Har bare seg sjøl å takke for å melke leaf istedenfor å oppdatere og lansere nye modeller på samme plattform med f.eks batterkjøling og bruke ccs.
Tipper Nissan kunne lett lagd en Qashqai ev ved å bruke deler fra leaf ala Tesla gjør med 3 og y.
Kanskje i ettertid så har toyota vært den smarteste og ventet til siste liten med å komme med elbil når batteriet er blitt billig nok at å lage elbil ikke er et tapsprosjekt
Model 3 2019 LR Rwd

Electric cars in Norway

#2
Automat :+1: takk for info. Jeg hadde ikke fått med meg dette om Nissan - trodde de hadde nok med å få tak i ex sjefer som rømmer til utlandet  :-1:  he he  :D

Håper de kjører på og får produsert den  etterlengtede nysatsingen – i form av el-SUV-en Ariya. Hvis det ikke i steden blir samarbeid med andre merker som det står om i den nyheten :+1:

Ja de fleste bilmerkene sliter nå. Det er trist. Jeg vet flere - både bilselgere og de på administrasjon som har blitt permiterte og det er i flere  av landets største bilmerker. Det er så trist og jeg håper det blir bedre etter korona perioden er over.

Ketill Jacobsen

Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 10. mai 2020, klokken 12:19
Har bare seg sjøl å takke for å melke leaf istedenfor å oppdatere og lansere nye modeller på samme plattform med f.eks batterkjøling og bruke ccs.
Tipper Nissan kunne lett lagd en Qashqai ev ved å bruke deler fra leaf ala Tesla gjør med 3 og y.
Kanskje i ettertid så har toyota vært den smarteste og ventet til siste liten med å komme med elbil når batteriet er blitt billig nok at å lage elbil ikke er et tapsprosjekt

Nissan Leaf er en svært viktig bil for hele verden. For Nissan er Leaf en bagatell som ikke betyr noe fra eller
til. Leaf står for 2,2% av produksjonen (Leaf 87.000 i 2018, Nissan totalproduksjon 3.876.000 i 2012).

Jeg håper naturligvis at dette endrer seg katastrofalt (mot større andel elbiler)!

automat

Sitat fra: Ketill Jacobsen på mandag 11. mai 2020, klokken 15:04

Nissan Leaf er en svært viktig bil for hele verden. For Nissan er Leaf en bagatell som ikke betyr noe fra eller
til. Leaf står for 2,2% av produksjonen (Leaf 87.000 i 2018, Nissan totalproduksjon 3.876.000 i 2012).



Leaf *var* en svært viktig elbil. Den har ikke helt hengt med i utviklingen. Og det spørs hvor lurt det er av Nissan å gi fra seg forspranget de hadde.

Og Leaf kan bety noe for utslippskvotene til Nissan i Europa.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA