Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Roewe Marvel-R Official images fra 10.5 med mulig dual motor 297 hp, 403 km NEDC

Startet av Electric cars in Norway, søndag 10. mai 2020, klokken 09:18

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Si i fra hvis dette bilmerket ligger andre steder her inne så sletter jeg denne eller flytter den over dit. Gjorde et raskt søk her inne på  "Roewe" men fant ikke noe.

Følger noen kinesiske elbil sider på Facebook og fant denne bilen fra Roewe Marvel-R. Denne er helt ukjent for min del og det er jo ikke sikkert at den blir tatt inn til Norge heller.

Den ble vist frem nå 10. mai og det er bare disse 7 stk bildene og teksten under i den saken. 

Slik jeg leser denne bilen ut fra spec så blir det en heftig sak som dersom den kommer til Norge, man vet jo aldri og RSA har nettopp tatt inn et annet asiatisk merke, så alt kan skje :-) RSA har vært svært aktive på å ta inn nye asiatiske merker og har fra før Chery :+1: og denne uken ble kjent at de tok også BYD :+1: https://drm24.no/nyheter/rsa-forst-i-europa-med-a-tilby-det-elektriske-bilmerket-byd-205714  Herlig lobbet av RSA. Bra med mere konkurranse på elbiler som presser prisene ned og dermed kan vi få faset ut alle fossilbilene når alle har råd til å kjøpe billige elbiler i familie størrelser som SUV og stasjonsvogner uten å måtte betale 5 til 600 tusen kr.


Det står ikke noe om batteripakka til Marvel-R men ut fra resten av spec så antar jeg et sted mellom 70-90 kWh?? eller er jeg helt på jordet da :D ;D  ? Hva mener dere andre?

Noen som vet noe mer om denne Marvel-R? 

Jeg synes selv den ligner veldig på SUV: BYD Tang så se den røde SUV: BYD Tang jeg har lagt inn bilde av under hentet fra den SUV: BYD Tang nyheten overfor. Men igjen, mange SUV fra forskjellige bilmerker ser jo snart veldig like ut nå om dagen sett fra utsiden, det er først når man ser inn i bilen at man ser de store forskjellene, synes nå jeg da.  ;D ;D  Her er specs på BYD Tang: https://insideevs.com/news/351456/byd-tang-600-600d-specs/


Kopi under fra pressenyheten om Marvel-R:

The Marvel-R is the first real-world car of the new 'R line' of electric cars under the Roewe brand.

CarNewsChina.com

i går kl. 09:04.

Roewe Marvel-R: Official images

The Marvel-R is the first real-world car of the new 'R line' of electric cars under the Roewe brand.

The first R car was the R-Aura concept car. Note that the R is in front of the name. On the Marvel-R the R comes behind the name. That doesn't make much sense for an 'R line'.

But this being China, sense comes always second. New cars come always first.

The Marvel-R replaces the existing Roewe Marvel-X. Base design remains the same but the R gets a new front and a new rear. It all looks a bit more modern and aerodynamic.

Roewe claims the Marvel-R will have L3 autonomous driving and 5G connectivity. No word yet on power or range but we bet it will be largely similar to the Marvel-X (dual motor, 297 hp, 403 km NEDC).

The Roewe Marvel-R will be unveiled in the flesh on a 'Roewe Brand Day' on May 10, which is tomorrow.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA