Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjulbolt hetter. Hvor får man tak i de originale?

Startet av BearThor, søndag 10. mai 2020, klokken 08:32

« forrige - neste »

BearThor

To av mine er ødelagt. Hvor kan jeg kjøpe nye som er like originalen uten at det koster skjorta?

Er det muligens billigere å finne noen uoriginale nye til alle?

jkirkebo

Sitat fra: BearThor på søndag 10. mai 2020, klokken 08:32
To av mine er ødelagt. Hvor kan jeg kjøpe nye som er like originalen uten at det koster skjorta?

Er det muligens billigere å finne noen uoriginale nye til alle?

Koster ikke disse en tier pr. stk. eller deromkring hos Tesla?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BearThor

Det er jo ingenting. Så for meg en hundrings hos tesla jeg. Alt er jo svindyrt der :)

Klykken

Hehe, er jo ikke nødvendigvis slik bestandig. Hjulmuttere er kostbart da. Rett under 1000kr for 4stk.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Hvordan klarer du å ødelegge dem? Glemt å ta dem av før du begynte å skru ut boltene?  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Det er jo plast. Tråkke på? Feil verktøy? Tidens tann?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LA-Thing

Sitat fra: BearThor på søndag 10. mai 2020, klokken 09:13
Alt er jo svindyrt der :)
Synes prisene til Tesla er overkommelige, betalte kr. 8,80 +mva pr. stk for disse plasthettene i fjor høst.

Sitat fra: Klykken på søndag 10. mai 2020, klokken 09:30
Hjulmuttere er kostbart da, rett under 1000kr for 4stk.
Nei, jeg betalte 28,16 + mva pr. stk. i fjor.

Kom på 924,- for komplett sett med hjulmutre og hetter til hele bilen. Det er det ikke noe å si på. Men glemte å kjøpe hetteavdrager, kom på det når jeg skulle legge om til sommerhjul...
Drammen, Tesla Model S #2510

Klykken

#7
Summert.. Hvordan får du 4x37 til å bli 924kr? Vil være billigere å kjøpe en og en av hver, da. Edit: Jeg er en idiot.  :laugh:

Jeg har nettopp kjøpt nye hjulmuttere og det kostet, for meg, rett under 1000kr, som du sier at "komplett sett" kostet. De måtte ødelegge mutterne for å få de av ettersom dekkhotellet (vianor) hadde rundet av de forrige. De tok ingenting for arbeidet på SC da det var pga ødelagt håndbrekk på garanti.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LA-Thing

#8
Fordi det er 20 hjulmutre på min bil, 5 på hvert hjul. 1.25x(20x(28.16+8.80))=924,-.

Måtte forøvrig skifte dem ut av samme grunn som deg. De originale hjulmutrene med kappe av rustfritt stål var blitt fullstendig ødelagt på siste service hos Tesla. Likte disse bedre enn de nye med plasthetter, men de er ikke lenger å få kjøpt hos Tesla.
Drammen, Tesla Model S #2510

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

alda

Sitat fra: Klykken på mandag 11. mai 2020, klokken 22:36
Summert.. Hvordan får du 4x37 til å bli 924kr? Vil være billigere å kjøpe en og en av hver, da. Edit: Jeg er en idiot.  :laugh:

Jeg har nettopp kjøpt nye hjulmuttere og det kostet, for meg, rett under 1000kr, som du sier at "komplett sett" kostet. De måtte ødelegge mutterne for å få de av ettersom dekkhotellet (vianor) hadde rundet av de forrige. De tok ingenting for arbeidet på SC da det var pga ødelagt håndbrekk på garanti.
Du hadde de gamla bultarna, med såna "blikkapper" på? Har de själv, och de är OK så länge man är försiktig och använder bra verktyg  - och drar för hand!
De tåler inte automatiska mutterdragare.... Fick kalipere lackerade i fjol höst och märkte vid första hjulskift att det plötsligt var dålig passform.... Tecken på att det blir byte så småningom...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

OleJA

Sitat fra: alda på onsdag 13. mai 2020, klokken 08:58
Sitat fra: Klykken på mandag 11. mai 2020, klokken 22:36
Summert.. Hvordan får du 4x37 til å bli 924kr? Vil være billigere å kjøpe en og en av hver, da. Edit: Jeg er en idiot.  :laugh:

Jeg har nettopp kjøpt nye hjulmuttere og det kostet, for meg, rett under 1000kr, som du sier at "komplett sett" kostet. De måtte ødelegge mutterne for å få de av ettersom dekkhotellet (vianor) hadde rundet av de forrige. De tok ingenting for arbeidet på SC da det var pga ødelagt håndbrekk på garanti.
Du hadde de gamla bultarna, med såna "blikkapper" på? Har de själv, och de är OK så länge man är försiktig och använder bra verktyg  - och drar för hand!
De tåler inte automatiska mutterdragare.... Fick kalipere lackerade i fjol höst och märkte vid första hjulskift att det plötsligt var dålig passform.... Tecken på att det blir byte så småningom...

Fikk samtlige 10 muttere på bakhjula ødelagt av Tesla etter at bilen var inne for bytte av Drive Unit i vinter :-) Dønn umulig å få på 21mm koppen som jeg alltid har benyttet når vinterhjula skulle av. På fremhjula passet alt fremdeles perfekt, så årsaken burde være ganske åpenbar. Måtte alikevel argumenter heftig for å få Tesla til å ordne opp :-(

Irritert på at 'fagfolk' gjøre slike amatørmessige tabber...

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Alfa Bergen

Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

geear

eBay legger til moms før betaling, og betaler den inn til norske myndigheter..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA