Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjon på CEE stikk

Startet av Radial, lørdag 09. mai 2020, klokken 22:20

« forrige - neste »

Rosstopher

2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Radial

Sitat fra: Oddaa på søndag 10. mai 2020, klokken 09:57
Hva finnes tilgjengelig av ladebokser med DC-vern og CEE-tilkobling da? Det aller meste er vel for fast installasjon?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Denne feks?
Fås med 3-fas også, veldig aktuelt for min del som har en TMY reservasjon.
https://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

GOLF-raider

For de som vurderer en litt avansert ladeboks
tror jeg gjerne at «BESEN» vil vise seg å være
et bra valg; jfr. denne videoen på YouTube:   ;D

https://youtu.be/0OTrXcegSWQ
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

Radial

Det "dumme" med BESEN er at de ikke støtter 230v 3-fas ser det ut som?

Skal det feks måles strøm til displayet, med strømtrekk på N,L1 og L2 som er koblinga for lading på 3-fas 230v, blir jo L3 med 0 i displayet.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Erik Ola Ulvestad

Sitat fra: Radial på søndag 10. mai 2020, klokken 13:12
Det "dumme" med BESEN er at de ikke støtter 230v 3-fas ser det ut som?

Skal det feks måles strøm til displayet, med strømtrekk på N,L1 og L2 som er koblinga for lading på 3-fas 230v, blir jo L3 med 0 i displayet.
BESEN 22kW versjon lader fint TM3 på 3fas 230V IT, kan eg bekrefte. ALLE ladeboksar må kople ein fas til sin N. Den tredje fasetilkoblinga vert enten tom eller laska saman med ein av dei andre, avhengig av fabrikat. Iom at verdens ladeboksar utanfor Norge då bryr seg lite om strøm i N så vil ein av dei tre  fasemålingane vise 0 for strøm og spenning. Funksjon blir likevel korrekt, også effekt måling. Kun(?) Tesla TWC har klart å lage ein bug i verdiformidlinga i pilotsignalet for dette tilfellet. Ellers er det ikkje så "magisk" som Easee skal ha det til.

Ein annan fordel med BESEN dersom du vel å få den montert med CEE og fast (Type2) kabel ,er at den er montert på brakett, låst feks m hengelås, så du lett kan ta deg med deg på hytta. (Vel du Type2 kontakthus, er det ikkje så smooth)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Maxwell_400

Mange bokser som kan leveres med CEE; E-tron, Juice booster, Tesla osv. Men det er ikke lov til å ha overgang fra CEE til Schuko annet enn til nødlading.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

RJK

Sitat fra: Maxwell_400 på søndag 10. mai 2020, klokken 16:22
Mange bokser som kan leveres med CEE; E-tron, Juice booster, Tesla osv. Men det er ikke lov til å ha overgang fra CEE til Schuko annet enn til nødlading.

Hvem vil gå fra CEE til Schuko når man putter en elbillader på? Forventer vel at man enten lader direkte på CEE med egen lader med fast CEE-kontakt dersom man ikke kjøper seg en ladeboks, eller på type 2 direkte i ladeboksen.

På tur/besøk kan man riktignok koble med overgangsadapter til schuko som en billig reserveløsning, men ikke på fast installasjon. Som en nødløsning frem til ladekabel med fast CEE-kontakt er i boks, så er det lov med overgangsadapter, men det skal ikke være en sovepute for å utsette bestillingen i årevis.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Rav4_EV

BESEN sin ladestasjon feiler på sikkerhet og bør unngås.

Løser ikke ut på "diode-test" og kan dermed aktiviseres dersom pistolen blir liggende i en vannpytt eller annet overslag.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Erik Ola Ulvestad

#23
Sitat fra: Rav4_EV på søndag 10. mai 2020, klokken 18:35
BESEN sin ladestasjon feiler på sikkerhet og bør unngås.

Løser ikke ut på "diode-test" og kan dermed aktiviseres dersom pistolen blir liggende i en vannpytt eller annet overslag.
@Rav4_EV Og det har du frå?
Meiner du at den ikkje er iht IEC61851?
Skal ta det opp med importør.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Rav4_EV

Stort sett alle kinaprodusenter bruker samme kretskort (eller har kopiert det samme).
Fikk en prøve av Besen selv, men er ikke salgbar før feilen er løst.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA