Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TFXP MR Flex vs PFXP

Startet av ProsjektX, lørdag 02. mai 2020, klokken 21:55

« forrige - neste »

ProsjektX

Tenker å forberede for en fremtidig installasjon av ladestasjon når jeg må gjøre litt arbeid på huset uansett. Ser for meg 25A på TN 3-fas. Har 63A TN 400V inn til huset. Må legge opp en ca 14m kabel til integrert garasje, på vegg og gjennom yttervegg. TFXP MR flex er både billigere og enklere å håndtere enn pfxp så er det noen grunn til å velge noe annet enn tfxp flex for tiden? I tillegg kan en gjerne gå ned en dimensjon på tverrsnittet (tenker uansett 5G6)
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Erik Ola Ulvestad

#1
Estetikk? Innbarka 'trikkarar vil kanskje hevde at Flex kabel ikkje er så lett å legge pent i åpen installasjon.
Bøyeradius er større for flex ser det ut til (m forbehold om korrekt datablad)
Mulig at ein kan bruke glattrør på 'rettstrekka'?
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

mroek

TFXP er, slik jeg har forstått det, en forbedring av PFXP, og det er ingen teknisk grunn til å ikke velge TFXP. Hovedfordelen med TFXP er bedre temperaturbestandighet, mener jeg.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

jkirkebo

Sitat fra: ProsjektX på lørdag 02. mai 2020, klokken 21:55
Tenker å forberede for en fremtidig installasjon av ladestasjon når jeg må gjøre litt arbeid på huset uansett. Ser for meg 25A på TN 3-fas. Har 63A TN 400V inn til huset. Må legge opp en ca 14m kabel til integrert garasje, på vegg og gjennom yttervegg. TFXP MR flex er både billigere og enklere å håndtere enn pfxp så er det noen grunn til å velge noe annet enn tfxp flex for tiden? I tillegg kan en gjerne gå ned en dimensjon på tverrsnittet (tenker uansett 5G6)

Har TFXP MR Flex blitt såpass billig? Du får PFXP 5G6 for under 90,- pr. meter.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Radial

Jeg la og klamret 4g10 med MR flex fra NEK til garasjen i 2018.
Noe HELT annet å jobbe med en vanlig TFXP eller PFXP, og mye bedre bøyeradius enn alternativene. Det var jeg glad for der jeg jobba under sokkelen til kjøkkenbenken.

Ikke trikker, bare lagt ett par kabler før.
10kr mer pr meter for kabelen er det verdt...trikker bør vurdere å bruke endehylser i skapet, men det er småtteri.
Var ihvertfall veldig enkel å jobbe med, hjalp med mindre diameter også.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Maxwell_400

TFXP er så myk at jeg har laget skjøtekabel av den.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA