Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er egentlig greia med Mercedes sin konfigurator?

Startet av OlaM, fredag 08. mai 2020, klokken 22:45

« forrige - neste »

OlaM

De har forbedret selve siden litt, den er veldig bra. Men det er fremdeles disse helt absurde og uventede overraskelsene der et valg er inkompatibelt med et tidligere valg. Muligens greit nok at ikke alle setetrekk er kompatibel med alle setetyper (eller?), men hvorfor ikke presentere slike valg som f.eks. et tre der en gren utelukker en annen gren, istedenfor å velge ting fra en lang liste med masse skjulte sammenhenger?

Det som utløste dette behovet for å grine på internett var den mest komiske varianten jeg har oppdaget så langt:



Hmmm, nett, ja det er kjekt å ha...




Achtung!  :police: Kan jo selvsagt ikke ha nett sammen med HUD og Burmester, er du wahnsinnig?! Billig nett da, -24 150 kr...
'21 3LR

Kitchendog

Nettet går ikke sammen med takluke, derfor forsvinner premiumpakka.

OlaM

Sitat fra: Kitchendog på fredag 08. mai 2020, klokken 23:03
Nettet går ikke sammen med takluke, derfor forsvinner premiumpakka.

Alle disse greiene har naturligvis en eller annen forklaring. Jeg sier ikke at de har plukket tilfeldige sammenhenger ut av løse luften, jeg sier bare at det er dårlig organisert og presentert.
'21 3LR

Øyvind.h

Ja det er pakket litt kjipt og med et par klønete avhengigheter. Eksempelvis var Burmester anlegg viktig for meg. Da må man ta med premium pakken. I praksis endte jeg med fullastet bil.

HUD var ikke så viktig, takluke ikke viktig, massasje ikke viktig, el passasjersete mer memory ikke viktig. Men alt er med, fordi det hang sammen med andre ting.

Heldogvis ble prisen ganske hyggelig. Og når jeg først har det blir jeg sikkert fornøyd.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kitchendog

Hvis du laster ned prislisten så står det spesifisert hva som går sammen og ikke.

Electric cars in Norway

He he nå ble jeg også litt interessert i den bestillings løsningen. Jeg har bare prøvekjørt første utgaven av EQC 1886 edition så jeg prøvde nå nettopp nå å gjennomføre en test bestilling med masse utstyr. Bare for morro.

Oppsummert - dette virket da bra for min del - men det er lurt "som siste taler skrev" å sitte med prislisten oppe på skjermen for da ser man pakkene tilleggsutstyr.  Men jeg ser poenget med å lage bedre integrasjon mellom pakkene i konfig. Legger man til "et nett" med stk pris så skal man ikke få 49`i hele den pakken. Men dette er web oppsett på løsningen.

Den listen er forøvrig her https://www.bos.no/getfile.php/1315818723-1584000123/nedlastingssenter/mercedes-benz/personbil-prislister/Mercedes-Benz%20EQC.pdf

Egil Fonn

Sitat fra: Kitchendog på fredag 08. mai 2020, klokken 23:03
Nettet går ikke sammen med takluke, derfor forsvinner premiumpakka.

Har takluke. Det er fester for nett i taket bak baksete.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Kitchendog

Sitat fra: Egil Fonn på lørdag 09. mai 2020, klokken 18:22
Sitat fra: Kitchendog på fredag 08. mai 2020, klokken 23:03
Nettet går ikke sammen med takluke, derfor forsvinner premiumpakka.

Har takluke. Det er fester for nett i taket bak baksete.

Ja, har sett at biler med luke har fester i taket, men det står spesifisert at man ikke kan få nettet i kombinsjon med takluke, må jo være en grunn til det. Er det kanskje en forsenkning i taket på biler med luke som gjør at området imellom de to festene er forskjellig? Har de kanskje satt festene på alle taktrekk av enkelthetsskyld? Vi finner det nok ikke ut før noen prøver å sette inn et nett i en bil med luke.

mathis

@OlaM

Jeg opplevde det på samme måte som deg. Den er alt annet enn brukervennlig. Til slutt måtte jeg kontakte selger fordi jeg var livredd jeg hadde gjort noe feil. Er faktisk veldig spent på om jeg får alt jeg bestilte. Blir spennende å se når bilen endelig dukker opp. Ventetiden holder på å gjøre meg gal. :) Har snart 1-års jubileum fra signering av kontrakt.
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA