Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SOTA S20A_20.16.5-536345

Startet av RayBomb, torsdag 07. mai 2020, klokken 22:00

« forrige - neste »

LittleHammer

Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Ingeniøren

Det var en som klaget på dette og fikk det fikset på kort tid.

Mulig det er en innstilling et sted som de som oppdaterer bilene ikke bryr seg med å rette opp. Min viste det fra fabrikken men når jeg fikk bilen fra først oppdatering vare det borte...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

RayBomb

Sitat fra: LittleHammer på torsdag 21. mai 2020, klokken 22:12
Min har aldri gjort det.
Det er irriterende at software er så ustabil at den skaper slike "variasjoner"
Spesielt med tanke på at bilen nå har fått ett par år på baken. Jeg har "justert" mine forventninger til hva Jaguar kan få til med software.

Du kan prøve å trykke på " Se etter oppdatering" under bilprogramvare i programvareoppdatering. Hos meg vises da telematikk versjonen.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RayBomb

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 22. mai 2020, klokken 08:58
Det var en som klaget på dette og fikk det fikset på kort tid.

Mulig det er en innstilling et sted som de som oppdaterer bilene ikke bryr seg med å rette opp. Min viste det fra fabrikken men når jeg fikk bilen fra først oppdatering vare det borte...
Jeg klagde også på det på verksted, men fikk bare til svar at de ikke hadde hørt om at bilen skulle kunne vise dette....
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Theppan

Da har S20A også kommet til Norge😁. Lastet ned nå på vei til jobb. Installeres ferdig etter at bilen skrues av. Så da får vi se i ettermiddag👌
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

RayBomb

Sitat fra: Theppan på onsdag 27. mai 2020, klokken 07:34
Da har S20A også kommet til Norge😁. Lastet ned nå på vei til jobb. Installeres ferdig etter at bilen skrues av. Så da får vi se i ettermiddag👌
Jepp, samme her!

💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Ingeniøren

Dukket opp som ikon for nedlasting hos meg og i morges...

Men, tror jeg venter med å installer til jeg har fått på plass H264 og H270. Ser det er noen i England som har fått problemer med den siste S20A, mulig pga manglende oppdatert H264, og forbedringene er vel marginale.

Treg i sessen - mulig, og det synes Jaguar og og maser. Mulig de har planer når alle bilen har fått dette på plass ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

bjotings

#22
Installerte den i går: S20A_20.16.5-53645

Ikke så veldig mange spennende nyheter. På det engelske forumet har Abu Dhabi Dude lagt ut en liten filmsnutt hva som er nytt. Fikk installert H264 (inkludert H280) og H270 + en oppdatering til (Fix matrix lys?) hos Motorpool for 2 uker siden. skal teste langkjøring Oslo-Geilo nå til helgen.
I-Pace HSE, Santorini Black MY2020

Tellus

Oppdaterte også i går. Som vanlig måtte jeg legge inn pssord for Wifi på nytt før jeg fikk koblet opp. Hvis jeg bruker telefonen som Wifi husker alltid bilen passordet. Nesten så jeg lurer på om dette er gjort med vilje fra JLR sin side. Nå har jeg 15.2 versjon av telematikkmodulen så det kan jo hende det har skjedd bedringer her. På tide det kommer en SOTA versjon av telematikken slik at alle kan komme opp på samme nivå. Er det 19.2 som er siste versjon nå ?

Fantolini

Ikke fått oppdateringen enda, noen i Bergen som har fått den? Det skal vel la seg gjøre over 4G(med data-sim) eller må man være tilkoblet Wifi?

Frank_M

Sitat fra: Fantolini på torsdag 28. mai 2020, klokken 12:06
Ikke fått oppdateringen enda, noen i Bergen som har fått den? Det skal vel la seg gjøre over 4G(med data-sim) eller må man være tilkoblet Wifi?

Kommer til bartebyen i alle fall. Installert i går over WiFi (bruker mobilen som base). Er bare 26 MB så overkommelig.
--
2018 Jaguar I-pace HSE

LittleHammer

Fikk i går. Hadde en tidligere versjon av 20A fra før.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Tellus

Sitat fra: Fantolini på torsdag 28. mai 2020, klokken 12:06
Ikke fått oppdateringen enda, noen i Bergen som har fått den? Det skal vel la seg gjøre over 4G(med data-sim) eller må man være tilkoblet Wifi?

Hvis du har installert egen datasim i bilen så skal det dukke opp en liten notifikasjon automatisk så snart oppdateringen er klar. Hvis du ikke har installert slik sim (slik som meg) må du koble opp mot WiFi. Enkleste er å slå på delt internett på mobilen din å bruke mobilen din som WiFi router. Parkerer du nære nok din egen bolig kan du også bruke boligens WiFi. Forøvrig enhver WiFi du måtte ha adgang til. Kobler du til selv går går du inn på instillinger og laster ned manuelt.

JorgenM

Kommer opp varsel automatisk i bilen selv om du ikke har installert SIM også, det gjorde det i alle fall forrige gang hos meg. Det er vel bilens innebygde SIM som mottar meldingen om oppdatering.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Stikkkontakt

Sitat fra: Fantolini på torsdag 28. mai 2020, klokken 12:06
Ikke fått oppdateringen enda, noen i Bergen som har fått den? Det skal vel la seg gjøre over 4G(med data-sim) eller må man være tilkoblet Wifi?

Ja, den kom igår.
Jeg har WIFI i bilen og den lastet ned over det.
Merker ingen forskjell. Fortsatt kan jeg kjøre 100-200 meter før skjermene våkner til liv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA