Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Aktivere autopilot borte

Startet av Whely, torsdag 07. mai 2020, klokken 19:30

« forrige - neste »

Whely

Hei.
Vært ivrig leser av forumet helt siden jeg kjøpte min model s85d 2016 mod. Og fått mye nyttig info herfra. Det jeg lurer på nå klarer jeg ikke finne ut av noe som helst sted.
Jeg har bil med autopilot hardware. Tidliger kunne jeg kjøpe aktivering av autopilot på myaccount. Nå er det helt borte. Har kontaktet tesla på telefon 2 ganger og de sier de skal se på det. Så blir det helt stille. Sist jeg tok kontakt var for over en måned siden. Har også vært innom service senter, og de henviste til telfon.
Så da tenkte jeg å høre her om noen vet noe ang. Dette temaet🙂

Motorwatt

#1
Sikreste og raskeste er vel å bruke appen. Be om aktivering under "Ekstrautstyr" så "Oppgraderinger og installasjoner".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Whely

Har bare en knapp som det står oppgrader på i appen. Når jeg trykker på den får jeg bare beskjeden: du har alle tilgjengelige oppgraderinger.

Motorwatt

#3
Bestill service "Avtal service", så får du det fram

ps. Det er nok bare en kode de legger inn OTA slik at bilen ikke trenger å leveres på SC (Servicesenter).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Whely

Se der ja. Da fant jeg det. Da er time bestillt :+1: takk for hjelpen :)

Whely

Da fikk jeg kansellert time med begrunnelse at de ikke hadde deler på lager for denne oppgraderingen.
Noen andre som har erfart dette?
(Har en 85d pre facelift registrert 2016)

Motorwatt

Merkelig. Du skriver jo at du "har bil med Autopilot hardware", og da er det vel bare en kode som skal endres. Fikk du noe ny tid?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Whely

Ja, veldig merkelig. Står autopilot hardware i biloversikt på myaccount. Også er det egen meny i bilen det står autopilot på også. Fikk ingen ny time, den ble bare kansellert. Skjønner ingen ting nå jeg.

fonberg

Høres ut som en systemfeil hos Tesla. Alle biler fra og med 2014 har jo AP HW, så alle som ikke har oppgradert AP burde ha lett tilgang til å oppgradere, dette er jo billigste og enkleste måte å tjene penger på for Tesla. Husker jeg selv oppgraderte til Full Self Drive på min Tesla-konto, og da ble jeg gratulert med oppgraderingen på skjermen i bilen morgenen etter (alt skjedde OTA).

Ring Tesla  :)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman

AP ble vel lansert utpå høsten 2014, så det ruller nok veldig få 2014-modeller med AP hardware. Ikke _hele_ 2014 med andre ord :)

Whely

Har ring 2 ganger, siste for en måned siden. Virker som de sliter litt og sier de skal kontakte Usa som skulle kontakte meg. Men har fått tak i noen i tesla som skulle se på det på mandag. Så poster her når jeg får mer info om hvordan det går. For i mitt hode har bilen alt som skal til for autopilot, untatt en programvare for å aktivere den. Fint om noen andre som har samme bil og som har aktivert etter kjøp kan bekrefte at det bare er programvare som skal til:)

Muffinman

Hvis jeg ikke husker feil kunne man en periode aktivere trial på ap i bilene. Når tiden var utløpt ble det deaktivert igjen med mindre man valgte å kjøpe. Skulle ikke være hardwareavhengig dette nei.

alda

Sitat fra: Muffinman på fredag 08. mai 2020, klokken 18:29
Hvis jeg ikke husker feil kunne man en periode aktivere trial på ap i bilene. Når tiden var utløpt ble det deaktivert igjen med mindre man valgte å kjøpe. Skulle ikke være hardwareavhengig dette nei.
Det stänmer, låg som en option på min bil när jag köpte den 09/16. Hann inte testa innan det försvann...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

turfsurf

Sitat fra: Muffinman på fredag 08. mai 2020, klokken 17:01
AP ble vel lansert utpå høsten 2014, så det ruller nok veldig få 2014-modeller med AP hardware. Ikke _hele_ 2014 med andre ord :)
Når ap ble lansert var jo produksjonen av S med ap hardware i god gang. Mener de ble produsert fra slutten av august.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Whely

Synes detter er ganske merkelig. Ser jo på siden til tesla at de selger bruktbiler, og på utstyr på noen av dem står det autopilot hardware. Hvis man krysser av for vibterhjul når man kjøper ny bil får man jo 4 stk. Ikke bare 3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA