Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Irriterende stemmevarsler på Zoe ZE50

Startet av Vegar_K, søndag 03. mai 2020, klokken 10:44

« forrige - neste »

Vegar_K

Hei, jeg har en R110 ZE50 som jeg fikk levert i mars i år. Den er helt super, bortsett fra et irritasjonspunkt som jeg ikke har fått løst.

Hver gang jeg nærmer meg en bomstasjon kommer nemlig en damestemme og sier "Advarsel: bomstasjon".
Jeg har vært inne i alle menyer som finnes i bilen uten å finne en måte å skru av dette maset på. (Og er det er varsel jeg kan klare meg uten, er det akkurat dette).
Til og med forhandler i Trondheim (Bilcentrum) greide ikke å hjelpe meg.

Er det noen her som har tips, eller må jeg leve med å bli fortalt om bomstasjoner til evig tid?

minibiti

I think if you switch off the sounds when you are using the GPS guidance during a journey, then it is off by default and you will not hear these messages.
Then you can re-enable the sound just when you need it next time you need guidance to go somewhere.
There is a little speaker icon on the top left corner of the screen when you are using the GPS.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Magne St

Som du ser, så har eg ein Q 210.  I denne bilen, langt nede i menyen, er det mogeleg å styre det generelle volumet på slike automatiske meldingar.  Volumlinja går fra ingen lyd i det hele, til ganske høgt.  Å stilla volumet her påvirkar ikkje andre funksjonar i bilen.

For min del så har eg stilt volumet slik at det ikkje lenger er irriterande.

Det vil undra meg mykje om denne funksjonen er tatt bort på den siste modellen.
Kewet i perioden 1998 til 2015 (Ca 180 000 km)
ZOE Q210  (2015 - 2024)
I-Pace         (2022 -          )

Vegar_K

Sitat fra: minibiti på søndag 03. mai 2020, klokken 11:19
I think if you switch off the sounds when you are using the GPS guidance during a journey, then it is off by default and you will not hear these messages.
Then you can re-enable the sound just when you need it next time you need guidance to go somewhere.
There is a little speaker icon on the top left corner of the screen when you are using the GPS.

Sorry for the delay, but thank you! This works! :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA