Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer 2019/2020 e-SOUL

Startet av Tjafsaren, tirsdag 19. mai 2020, klokken 12:01

« forrige - neste »

Tjafsaren

Heisann godtfolk,

Sitter i disse dager og vurderer en elbil pga massiv pendling.
Hadde opprinnelig tenkt på M3, men rakk ikke prishopp pga hjemmekontor og klarte ikke forsvare kjøp av bil når pendlingen opphørte på ubestemt tid.

Så spørsmålene mine er:

1: innvendig plass både foran og bak. Hvordan kjennes den ut?
2: støy i kupeen, tanker? Ser også at noen selger bilene med Tectyl og støydemping. Er det noen som har vært borti dette, og vet effekten?
3: opplevd komfort ved kjøring?
4: hurtiglading, hvor lang tid tar det i disse dager?

Takker på forhånd!

hanche

1: Jeg er i hvert fall godt fornøyd med plassen foran. Har ikke prøvd å sitte bak i min egen bil.  ;D Men jeg har hatt baksetepassasjerer i forgjengerne, og hørte ingen klager da.
2: Det er jo en del hjulstøy, det kan man ikke snakke seg bort fra. Jeg synes ikke det er plagsomt, men de som er vant til mer luksus vil nok oppleve det annerledes. Jeg har ingen erfaring med støydemping.
3: Jeg synes bilen er veldig behagelig å kjøre, men jeg er en enkel bilist med enkle behov og ikke alt for høye krav. Jeg har ikke fått prøvd min 2020-modell på langtur ennå, pga pandemien og alt det der, men forgjengerne har jeg kjørt mye langt med, og synes det er helt greit.
4: På grunn av ingen langtur har jeg ennå ikke hurtigladet bilen. Forgjengerne ville trekke full effekt (50 kW) fra laderne inntil rundt 80% fullt, og så går ladehastigheten fort og brutalt nedover. Jeg forventer noe lignende fra 2020-modellen, men kan hende vil den ikke lade med lynladerhastighet helt opp til 80%? Det får andre kommentere.

Nå har jeg exclusive-modellen, og den er såpass velutstyrt at jeg ennå ikke har lært meg alt. Men forsetene er (elektrisk) justerbare i alle tenkelige og utenkelige retninger, så det er ikke noe problem for meg å finne en behagelig kjøreposisjon.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Dieselgubben

Kia Soul er overraskende stor innvendig, blant annet er bredden i baksetet fra armlene i dør 7 cm bredere i en Kia Soul enn en Peugeot e
2008.

chriso89

du nevner faktisk 2 forskjellig modeller.  2019 er Kia soul ev og 2020 er Kia e-soul og mer moderne.

2019 modellen har litt mindre bagasjerom men kuppe er lik som 2020.  ellers er det ccs hurtiglader på 2020 mot chademo på 2019.   

hjulstøyen er mye mindre på 2019 modellene

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA