Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.16.x

Startet av Motorwatt, onsdag 06. mai 2020, klokken 13:28

« forrige - neste »

lithos

2020.16.2.1: Endurance mikroSD funker fortsatt, men Sentry trigger bare når noen er svært nær bilen. Tilfeldige folk i synsfeltet 10 m unna ignoreres nå. Bra! Fantombremsing på de vante stedene har helt uteblitt i flere dager nå. Bra! AP er nå enda bedre enn den var en kort periode i høst. Slutt på full fart inn i skarpe svinger, panikk og alarmer og en tur utenfor kjørefeltet. Kanskje litt overdrevent forsiktig, men kontrollert og kompetent. Bra! Og ja, jeg vet at AP ikke er laget for svingete tofelts veier... I dag kom jeg ut fra butikken etter en kort stopp, og fant sidevinduet på passasjersiden foran helt nede. Hæ? Lukket vinduet og begynte å kjøre, men radioen forble taus inntil jeg hadde skiftet til Spotify og tilbake. Ikke så bra...
TMY LR MIC 2022 (HF etter 4 mnd): Y not?
TM3 LR AWD 2019 HF: Black Betty - solgt
TCT DM FSD - bestilt
Peugeot iOn 2014 - solgt
Ørten elbiler med brukbar rekkevidde uten HF - avbestilt

geear

Noen med FSD-hardware som vil bekrefte/avkrefte om man mister +10 km/t settingen med denne softwaren?

sjokomelk

Bilen min fikk HW3 i går, og jeg kjører fortsatt på +6 på cruise control hos meg. Men har ikke kjørt på motorvei som Navigate on Autopilot takler, så vet ikke hvordan den evt. vil oppføre seg der.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Motorwatt

Sitat fra: gr på tirsdag 02. juni 2020, klokken 23:49
Noen med FSD-hardware som vil bekrefte/avkrefte om man mister +10 km/t settingen med denne softwaren?

Kan velge +10. Også med NOA på motorvei.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

erikf

Jeg har de 14 månedene med model 3 hatt veldig lite fantombremsing her på vestlandet.
Kanskje korte perioder med en sw som raskt har blitt oppdatert.

Men med 2020.16.2.1 har den blitt merkbart nervøs i tunneller, opplever stadig fantombremsing igjen.

Nå er det ikke bråstopper heldigvis, så det føles veldig lite kritisk. Den bremser typisk fra 80 til 70 før jeg får trykket på wattpedalen igjen.

Litt mer hakkete svinging på ap er det også blitt.

Dette var rart. Og så tipper jeg det blir bedre i neste sw igjen, og så blir jeg happy fordi tesla fikser problemene ota. Sånne ting har den psykologiske effekten at man legger mer merke til de tingene som fungerer bra, dersom de er litt dårligere en periode. Customer service 101 dette her.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Motorwatt

Godt mulig det er bevisst. Nå har det vært slik i 4 år med noen brukbare og haugevis med mindre brukbare versjoner av TACC. ACC har vært installert i andre bilmerker siden 2005, og er ikke lenger "rocket science". Så hvorfor sliter vi med de samme fantombremsingene etter 4 år? Svaret er vel rett og slett at det ikke er noe mer å få til med eksisterende hardware/software, så da overlater man kanskje resten til psykologien.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

nch

Min Model 3 fikk 16.3 i natt. Samme release notes som 16.2.1. Har bare kjørt noen få km med den, så har ikke lagt merke til noen endringer så langt.

Frantisek Ruzicka

What about sentry mode?Is it working for you (if you use SSD) after this update?
2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

nch

Sitat fra: Frantisek Ruzicka på lørdag 06. juni 2020, klokken 13:58
What about sentry mode?Is it working for you (if you use SSD) after this update?

Jeg har ikke SSD men en plate-disk (Seagate Expansion Portable 1TB). Sentry mode funker helt fint med den og hadde heller ikke problemer på 16.2.1.

Eneste som ikke er 100% er visingsprogrammet som av og til til hopper litt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA