Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.16.x

Startet av Motorwatt, onsdag 06. mai 2020, klokken 13:28

« forrige - neste »

Motorwatt

Her kan vi diskutere 2020.16.x som nettopp er sluppet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OhmPaPa

I følge noen på Reddit:

1、Redesign the UI of Tesla toy-box;
2、Filter the charging station by Power;
3、Small improvement of map ;
4、You can Format the TeslaCam usb on the car , and it will create the TeslaCam folder;
5、Improve the BackgammonBlitz Game, The hardest mode is trained by Tesla AI 20 million times.

https://old.reddit.com/r/teslamotors/comments/gee72o/v202016_ota_you_can_format_teslacam_usb_on_the/

Lynet

Er det ikke viktigere å få på plass en knapp der du kan velge: TACC / ACC / CC?
Hadde jeg fått det hadde jeg elsket å kjøre denne bilen.
Nå sitter jeg å offer og akker meg over alle nappinger i brems / regenerering. Bilen er like nervøs som jeg var første gang jeg kjørte bil.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Motorwatt

Nok en release note:

Version 2020.16
Release Notes
Redesigned UI of the toy box
Ability to filter charging stations by power
Minor improvements to maps

Dashcam Improvements
Dashcam is now easier to setup or erase. After plugging in a USB drive, tap Controls > Safety & Security > FORMAT USB DEVICE to format and create the associated folders for Dashcam. Note: Formatting the USB drive will also delete any existing clips.
Backgammon Improvements (China only)
Playing Backgammon against your Tesla has now become more difficult. The most difficult level has now been trained with 20+ million games. Challenge your Tesla to a game by tapping the Application Launcher, then tap Entertainment > Arcade > Backgammon. Note: As usual, the Tesla Arcade is only available when your car is in PARK.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

2020.16.2 introduces walking pedestrians and moving bicyclists on the display:
https://youtu.be/JXPXME-KFDA

Ganske stilig. Flyter fint og viser retning folk går i osv.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Lynkjapp

Sitat fra: Lynet på onsdag 06. mai 2020, klokken 14:52
Er det ikke viktigere å få på plass en knapp der du kan velge: TACC / ACC / CC?

Det ville bety en innrømmelse fra Tesla at deres TACC ikke funker så bra som de vil at folk skal tro, så derfor kommer de dessverre aldri til å gi oss den muligheten.

Sulle

Sitat fra: Lynkjapp på fredag 15. mai 2020, klokken 19:05
Sitat fra: Lynet på onsdag 06. mai 2020, klokken 14:52
Er det ikke viktigere å få på plass en knapp der du kan velge: TACC / ACC / CC?

Det ville bety en innrømmelse fra Tesla at deres TACC ikke funker så bra som de vil at folk skal tro, så derfor kommer de dessverre aldri til å gi oss den muligheten.
Tror heller at dette har med målet om full selvkjøring å gjøre. Alle må være med på å trene opp systemet.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Lynkjapp

Sitat fra: Sulle på fredag 15. mai 2020, klokken 19:43Tror heller at dette har med målet om full selvkjøring å gjøre. Alle må være med på å trene opp systemet.

Hvis det er riktig (og det kan det jo være) så er det også noe Tesla aldri ville innrømt siden det ville være PR-messig selvmord. For hvorfor i all verden skal hundretusener av Tesla-eiere uten FSD måtte leve med dårlig funksjonalitet for å være med på dugnad for dem som har FSD?

Faktisk så er fantombremsing den eneste tingen jeg ser på som så negativt med bilen at det virkelig hadde vært med på å trekke ned i sammenligningen med andre biler hvis jeg skulle kjøpe ny bil i dag. Nå er det mye nok av positive ting som veier opp, men fantombremsing gir så dårlig stemning i passasjersetet at jeg ikke lenger gidder å bruke TACC og AP hvis ikke jeg kjører alene. Dermed har bilen i praksis dårligere selvkjøringsevner enn den 15 år gamle bilen jeg byttet ut, som i hvert fall hadde velfungerende CC.

Nevnte jeg at jeg hater fantombremsing intenst? :)

Motorwatt

Jeg har et stort håp om at den kommende oppdateringen med fungerende kontroll av fartsgrenser vil kunne hjelpe på bråbremsinger. Forøvrig sørger Tesla for å ha (den nederste delen av) ryggen fri når de sier at AP/TACC bare er beregnet å bruke på motorveier (og der fungerer den overraskende bra etterhvert). Men dette står altså bortgjemt i en flere hundre siders manual!

Ellers synes jeg det er uakseptabelt at Tesla bruker så lang utviklingstid på funksjoner som ikke krever HW-oppdatering. Hvorfor tar det 5-6 år å få til en regnsensor? Hvorfor har vi ikke fått skiltlesing når det tydeligvis ikke står på hardware? Skiltlesing fungerer etter rapporter ganske så bra i California (og etterhvert sikkert også i Texas), og regnsensor er ikke viktig fordi "it never rains in Southern California" i flg. Albert Hammond og EM.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Sitat fra: Motorwatt på søndag 17. mai 2020, klokken 11:25

Ellers synes jeg det er uakseptabelt at Tesla bruker så lang utviklingstid på funksjoner som ikke krever HW-oppdatering. Hvorfor tar det 5-6 år å få til en regnsensor?
Når du skal kritisere så må du være nøyaktig. Før 2017 (Ap1) var det ordinær regnsensor på Tesla. Ingen klaget og et er jo bare 4 år siden.
Perioden høst 2017 -> rundt jul 2019 fungerte regnsensor dårlig. Nå er den veldig bra synes jeg. Så 5 - 6 år er altså 2 - 3 år. Har du røkt for mye sammen med Elon slik at du har samme tidsfølelse som han :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Motorwatt

Har aldri røyka noen verdens ting, men for å korrigere korrigeringen så har jeg sett denne fra 2014  :D

https://elbilforum.no/index.php?topic=11840.0
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

#11
 :+1:
Edit:
Min første TMS som jeg hadde fra 2015 - 2017 hadde i hvert fall upåklagelig regnsensor.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

DeepFu

Sitat fra: Lynkjapp på søndag 17. mai 2020, klokken 10:57
Faktisk så er fantombremsing den eneste tingen jeg ser på som så negativt med bilen at det virkelig hadde vært med på å trekke ned i sammenligningen med andre biler hvis jeg skulle kjøpe ny bil i dag. Nå er det mye nok av positive ting som veier opp, men fantombremsing gir så dårlig stemning i passasjersetet at jeg ikke lenger gidder å bruke TACC og AP hvis ikke jeg kjører alene. Dermed har bilen i praksis dårligere selvkjøringsevner enn den 15 år gamle bilen jeg byttet ut, som i hvert fall hadde velfungerende CC.

Nevnte jeg at jeg hater fantombremsing intenst? :)
Dette er spot on. Fruen blir skikkelig forbanna hver gang hun henger i selen, og det er nærmest lagt ned forbud mot bruk av CC. Både fantombremsinga og kjeftinga blir slitsomt i lengden.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

DagfinnN

Sitat fra: DeepFu på mandag 18. mai 2020, klokken 08:24
Dette er spot on. Fruen blir skikkelig forbanna hver gang hun henger i selen, og det er nærmest lagt ned forbud mot bruk av CC. Både fantombremsinga og kjeftinga blir slitsomt i lengden.
Fantombremsinga har du ingen påvirkning på, utover å ikke bruke TACC.
Kjeftinga derimot.. :) :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

THE

Madammen fikk spørsmål i går om hva som var det verste med Teslaen? Svaret var vel kort og godt at problemet med den helv... bilen er at den bråbremser for spøkelser i ett sett.

Personlig bruker jeg aldri AP eller TACC når det er andre med i bilen. Jeg bruker heller ikke AP eller TACC når det ligger biler bak meg. Det medfører at Tesla er den minst selvkjørende bilen jeg har hatt de siste 15 årene, da de andre bilene i alle fall har hatt god gammeldags dum cruise control. Nå bruker jeg stort sett full selvkjøring på Tesla (dvs. full førerkontrollert kjøring uten innblanding av automatikken). Jeg har uansett et lite håp om at AP/TACC er bedre etter hver SW-oppgradering, men blir like skuffet hver gang, og går tilbake til manuell kjøring ganske så kjapt.

Når det gjelder regnsensor så må jeg si at jeg er godt fornøyd med funksjonaliteten på den de siste SW-versjonene, så noe blir jo bedre etter hvert.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA