Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvor mye taper batteriet seg?

Startet av pcthor, fredag 08. mai 2020, klokken 09:43

« forrige - neste »

pcthor

Fersk eier av en Tesla model 3 Performance. Bilen er førstegangsregistrert februar 2019. Jeg kjøpte nylig bilen brukt. Den har gått 15000km og oppleves tilnærmet som ny.

Jeg har nå fulladet batteriet for første gang da jeg skal på langtur i helgen. Batteriet lader seg da opp til 489 kw. Jeg trodde 560 kw var maks kapasitet på batteriet når bilen var ny? I så fall, er det ikke mye med et 13% tap av batterikapasitet på bare litt over et år?

Rsk1

Regner med du mener km, og ikke kW. Min har aldri vist så mye som 560km når den var ny. Tror det var rett under 500km. Så om din viser 489 km når den er fulladet, er dette helt normalt. Kos deg med bilen, og legg vekk bekymringene om tapt kapasitet :)
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

Contango

Det er en lang tråd på dette allerede. Nei, du har ikke noe problem. https://elbilforum.no/index.php?topic=51411.0
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

pcthor

Takker for svar! Da stenger vi emnet og så skal jeg intensivere mine søke skills på forumet til neste gang :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA