Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

12v og spenning

Startet av Usikker, mandag 04. mai 2020, klokken 21:51

« forrige - neste »

Usikker

Finner ikke igjen tråden vi hadde om dette med 12v... er jo mange av dem men tenkte å komme med en oppdatering

For de som husker så hadde jeg bare 13Volt ladespenning på 12Volt batteriet når jeg kjørte med DRL lysa og 14.2Volt når jeg slo over manuelt og kjørte med nærlys
Etter siste oppdatering på bilen tidligere år ser det ut som Kia har skjønt noe for nå ligger ladespenning på 12Volt batteriet på 13.9Volt med DRL lys og som normalt 14.2Volt når jeg slå over på nærlys eller lar auto fikse nærlys når det er mørk..

Ikke gæli.. nesten 3 år og de tok hintet  :+1:
Ska tru hvor mange som har fått nytt batteri på de åra  :laugh:
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

arthur

Sitat fra: Usikker på mandag 04. mai 2020, klokken 21:51
Ikke gæli.. nesten 3 år og de tok hintet  :+1:
Ska tru hvor mange som har fått nytt batteri på de åra  :laugh:

Det er vel en rettsavgjørelse at man får nytt batteri på reklamasjon opp mot tre år gammelt.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

_OE_

Jeg fikk nytt batteri først... Etter å ha opplevd at batteriet var på 3 - 4 volt.. Stod bilen ubrukt over 24 timer startet den ikke.. Men det hjalp ikke... Da dørlåsen etter mye om og men ble byttet har jeg ikke hatt 12v problemer mere

#FTS#


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA