Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BYD Tang EV 600 - SUV til Norge i 2020

Startet av batterimannen, mandag 04. mai 2020, klokken 21:41

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hELgenen på lørdag 30. mai 2020, klokken 08:06
Tabber gjør de alle. Uansett prisklasse så finnes det ingen perfekt norges elbil ennå.
Tesla model X har falkevingedører  -> Model Y har vanlige bakdører
EQC har for lav bakkeklaring          ->Model Y har 16,6 cm, som er ca 2,5cm høyere enn Model 3
I-Pace har for liten hengervekt        -> Model Y har hengerfeste med maksvekt på 1600kg
Model 3 er ikke SUV                        -> Model Y er en SUV / CUV....
E-Tron 50 og 55 spiser strøm og har for kort rekkevidde.   -> Model Y bruker lite og lader fort (over 50 mil)
Osv...En finner noe å sette fingeren på dem alle..
Snodig at utvalget folke elbil ikke er der ennå..Men de kommer...Både Skoda og Tesla har noe på gang i den retningen..Bare synd det går alt for tregt,og når de er her kommer avgiftsspøkelse. -> Model Y leveres tidlig 2021

Bare satte inn i Bold tekst litt om Model Y.....men Model Y har et ganske smalt innlastingsrom, så hvis du prøver å dytte inn en sykkel der så sliter en f.eks...men det som er rart er at Tang kun skal ha plass til 58 kubikkfot bagasje med setene nede, mens Model Y skal ha plass til 68 kubikkfot med setene nede. Kanskje Tang har brukt mer plass på lydisolering?
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Ser for øvrig ut til at en ny versjon av BYD Tang vil komme med "Blade" batterier, som skal være 50% mer kompakte...
https://insideevs.com/news/427159/rumor-byd-blade-battery-production-13-gwh/
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Ser for øvrig for øvrig at BYD / RSA skal ha presselansering 30. juni (om 14 dager). Da skal de presentere produkter og lanseringsplaner. God gang fiskestang! På LingLing Oslo i Oslo kl 12:00 :-)
https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/rsa-inviterer-til-byd-presselansering?publisherId=17847186&releaseId=17887072
Tesla Model Y                         2021-

Ansjosfilet

Det ryktes at neste modell ut skal hete Tare.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Ansjosfilet på tirsdag 16. juni 2020, klokken 19:50
Det ryktes at neste modell ut skal hete Tare.

Trodde det var Tun Glan Gtin G som var neste ut...?
Tesla Model Y                         2021-

Radial

Lite nytt fra lanseringen, annet enn at hjemmesiden til BYD er oppdatert... Taklast og Henger bekreftet, spent på den vekta den kan dra :+1:

Og ikke minst CCS eller Chademo.

http://byd.no/modeller/tang/
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Speeder

Sitat fra: Radial på tirsdag 30. juni 2020, klokken 15:40
Lite nytt fra lanseringen, annet enn at hjemmesiden til BYD er oppdatert... Taklast og Henger bekreftet, spent på den vekta den kan dra :+1:

Og ikke minst CCS eller Chademo.

http://byd.no/modeller/tang/
Det står CCS litt ned på siden du linket til;)
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

nightking

Bekreftet ccs lading ja :)

Pris er også klar:

« Kommer over nyttår
BYD Tang-prisen er satt til 599.900 kroner for biler med såkalt Executive-pakke.

- BYD skal være "premium affordable", premium følelse og design, men prisen skal gjøre bilen mulig å kjøpe for mange, sier Dunvold.»

Radial

Sitat fra: Speeder på tirsdag 30. juni 2020, klokken 18:15
Sitat fra: Radial på tirsdag 30. juni 2020, klokken 15:40
Lite nytt fra lanseringen, annet enn at hjemmesiden til BYD er oppdatert... Taklast og Henger bekreftet, spent på den vekta den kan dra :+1:

Og ikke minst CCS eller Chademo.

http://byd.no/modeller/tang/
Det står CCS litt ned på siden du linket til;)

Utrolig hvor lett man scroller forbi, stod jo rett ved ADAS... ::)
Morro det ble CCS, "alle" trodde det ble Chademo  :laugh:

Men 600k var vel ca 100k stivere enn jeg hadde håpet, men med skikkelig hengervekt og god nok plass, kan jeg være nysgjerrig jeg...
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR


Øyvind.h

Bra de landet på CCS :) Da gjenstår det bare avklaring rundt hengervekt!
599" for toppmodellen synes jeg ikke virket helt avskrekkende. Kikket igjennom diverse Youtube-videoer av bilen nå og må si jeg synes det virker som en spennende modell. Interiøret er gjennomgående helt greit. En del smarte funksjoner, men ikke helt på høyde med de tyske. Ville nok også plassert dem under Tesla på interiør, men det er mer funksjonsrikt. Mye plass for pengene! GUI så ganske utdatert ut, men sånt kommer de sikkert til å jobbe med og kanskje friske opp OTA?

Alt i alt ville jeg nok satt denne i klasse med Enyaq, Mach-E og Model Y. Men med litt mer plass. Og litt mer asiatisk touch på godt og vondt.
I en test hevdet testeren at midtskjermen i praksis er et android nettbrett, dreibart sådan. Det kan jo ha sine fordeler mtp appvalg og bøter litt på GUI på den skjermen i hvert fall!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

nightking

Sitat
Til glede for norske kunder kommer nok også at Tang får mulighet for hengerfeste som kan trekke 1.410 kg, selv om det er noe mindre enn både e-tron og Mercedes-Benz EQC (begge 1.800 kg).

Står det på tek.no

Radial

1410kg... Blæh, det var slapt.
Trodde de skulle gå i strupen på model X med 2000++
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Øyvind.h

Hmm, det var ikke så mye nei. Spesielt for en så stor bil.
Synes 1800kg allerede er i grenseland lite.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

torlie

599k var litt mer enn jeg hadde sett for meg, så da ender man vel opp på ca 620k med vinterhjul.

Mye bra med bilen som plass, ytelse, premiumfølelse antydes, ok hengervekt selv om mange nok håpet på mer. Den har helt klart noen fordeler fremfor Enyaq som jeg også har stor tro på.

Tang har vel dog ikke HUD, LED Matrix, og hvordan infotainment systemet er i praksis gjenstår å se.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA