Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BYD Tang EV 600 - SUV til Norge i 2020

Startet av batterimannen, mandag 04. mai 2020, klokken 21:41

« forrige - neste »

Radial

Ingen sikker kilde, men nå snakker vi skikkelig bagasjerom om det stemmer! Nesten 1 kubikk 😃

SitatThe luggage compartment of the TANG EV 600 can accommodate 940 liters / 33.2 cu.ft of storage, and with seats folded down up to a total of 1655 liters / 58 cu.ft storage.

Kilde:
https://wattev2buy.com/electric-vehicles/byd-electric-vehicles/byd-tang-ev-specs-range-battery-price-release-date/
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

batterimannen

Sitat fra: Radial på søndag 24. mai 2020, klokken 12:18
Ingen sikker kilde, men nå snakker vi skikkelig bagasjerom om det stemmer! Nesten 1 kubikk 😃

SitatThe luggage compartment of the TANG EV 600 can accommodate 940 liters / 33.2 cu.ft of storage, and with seats folded down up to a total of 1655 liters / 58 cu.ft storage.

Kilde:
https://wattev2buy.com/electric-vehicles/byd-electric-vehicles/byd-tang-ev-specs-range-battery-price-release-date/

Regner med at det stemmer. Har sett det før, men det står ikke hvordan det er regnet ut. Sikkert ikke VDA? Er nok stort bagasjerom uansett. 
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

torlie

#47
Alt ligger til rette for at denne blir en av de største i sin klasse, samt den billigste. :)

Ser ikke ut til at det blir noen frunk, men det overlever man vel uten.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Øyvind.h

Hmmm. Kommer denne med CCS og god hengerkapasitet kan den være et interessant alternativ til Model Y neste år ser jeg. Grillen var grusom og gammeldags, men resten så moderne og fint ut!
Greie ytelser også med 0-100 på 4,4-4,6 sek.

Får fyre av en epost til RSA og høre om de vet noe mer om CCS og hengervekt! Holder den gjennomgående god opplevd kvalitet og bra standard på infotainment må jeg ta en titt på denne!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

nightking

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 25. mai 2020, klokken 08:43
Hmmm. Kommer denne med CCS og god hengerkapasitet kan den være et interessant alternativ til Model Y neste år ser jeg. Grillen var grusom og gammeldags, men resten så moderne og fint ut!
Greie ytelser også med 0-100 på 4,4-4,6 sek.

Får fyre av en epost til RSA og høre om de vet noe mer om CCS og hengervekt! Holder den gjennomgående god opplevd kvalitet og bra standard på infotainment må jeg ta en titt på denne!

Blir chademo hurtiglading og det er ikke avklart noe hengervekt enda.

Øyvind.h

Håper virkelig ikke de begår en så stor tabbe :(
Må da gjøre et snev av research i markedet de skal lansere den i???
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen

Tabber gjør de alle. Uansett prisklasse så finnes det ingen perfekt norges elbil ennå.
Tesla model X har falkevingedører
EQC har for lav bakkeklaring
I-Pace har for liten hengervekt
Model 3 er ikke SUV
E-Tron 50 og 55 spiser strøm og har for kort rekkevidde.
Osv...En finner noe å sette fingeren på dem alle..
Snodig at utvalget folke elbil ikke er der ennå..Men de kommer...Både Skoda og Tesla har noe på gang i den retningen..Bare synd det går alt for tregt,og når de er her kommer avgiftsspøkelse.


Shanks

Sitat fra: nightking på tirsdag 26. mai 2020, klokken 16:38
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 25. mai 2020, klokken 08:43
Hmmm. Kommer denne med CCS og god hengerkapasitet kan den være et interessant alternativ til Model Y neste år ser jeg. Grillen var grusom og gammeldags, men resten så moderne og fint ut!
Greie ytelser også med 0-100 på 4,4-4,6 sek.

Får fyre av en epost til RSA og høre om de vet noe mer om CCS og hengervekt! Holder den gjennomgående god opplevd kvalitet og bra standard på infotainment må jeg ta en titt på denne!

Blir chademo hurtiglading og det er ikke avklart noe hengervekt enda.

Tror du skal vente til de lanserer den til du konkluderer med at det blir Chademo.

nilka

Altså det kan alltid skje endringer men jeg hr snakket med tre representanter for RSA som alle har sagt at bilen kommer med Chademo så noe annet vil nok forundre meg.
Nå er jo chademostandarden ikke noe særlig dårligere enn CCS, største forskjellen er utbygginga. Om det nå kommer en rekke kinamerker til Norge skal du ikke se bort fra at det også kan komme en ny fremvekst av chademo-ladere.


turfsurf

Chademo er jo dårligere enn CCS i Europa, når det knapt bygges ut lynladere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Shanks

Sitat fra: nilka på lørdag 30. mai 2020, klokken 11:53
Altså det kan alltid skje endringer men jeg hr snakket med tre representanter for RSA som alle har sagt at bilen kommer med Chademo så noe annet vil nok forundre meg.
Nå er jo chademostandarden ikke noe særlig dårligere enn CCS, største forskjellen er utbygginga. Om det nå kommer en rekke kinamerker til Norge skal du ikke se bort fra at det også kan komme en ny fremvekst av chademo-ladere.

Da kan du bare forberede deg på å bli forundret  ;)

nightking

Sitat fra: Shanks på lørdag 30. mai 2020, klokken 12:58
Sitat fra: nilka på lørdag 30. mai 2020, klokken 11:53
Altså det kan alltid skje endringer men jeg hr snakket med tre representanter for RSA som alle har sagt at bilen kommer med Chademo så noe annet vil nok forundre meg.
Nå er jo chademostandarden ikke noe særlig dårligere enn CCS, største forskjellen er utbygginga. Om det nå kommer en rekke kinamerker til Norge skal du ikke se bort fra at det også kan komme en ny fremvekst av chademo-ladere.

Da kan du bare forberede deg på å bli forundret  ;)

Ok. Så du har info som de som de ikke har på RSA? Fortell. ;)

Shanks

Sitat fra: nightking på søndag 31. mai 2020, klokken 10:53
Sitat fra: Shanks på lørdag 30. mai 2020, klokken 12:58
Sitat fra: nilka på lørdag 30. mai 2020, klokken 11:53
Altså det kan alltid skje endringer men jeg hr snakket med tre representanter for RSA som alle har sagt at bilen kommer med Chademo så noe annet vil nok forundre meg.
Nå er jo chademostandarden ikke noe særlig dårligere enn CCS, største forskjellen er utbygginga. Om det nå kommer en rekke kinamerker til Norge skal du ikke se bort fra at det også kan komme en ny fremvekst av chademo-ladere.

Da kan du bare forberede deg på å bli forundret  ;)

Ok. Så du har info som de som de ikke har på RSA? Fortell. ;)

Infoen kommer nok om 2-3 uker. Så får vi se hva bilen får av lademuligheter og andre ting.

Radial

Baller seg på med gamledieselen nå, like før jeg må ty til nødløsninger, så skikkelig info om denne hadde vært fint snart 🙄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

RayBomb

Noen som kjenner til om bilen har hjelpestyring/"autopilot", og eventuelt hvor godt det er/kan bli?
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA