Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny prisliste?

Startet av Elbilmannen87, lørdag 02. mai 2020, klokken 21:16

« forrige - neste »

Truls Antonsen

Antar Møller låser valuta, eller har låst endel valuta slik at de allerede har kjøpt €'ene de skal betale bilen med når den kommer fra fabrikken. Derfor kan de også garantere prisen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Trond.m

Sitat fra: Truls Antonsen på søndag 03. mai 2020, klokken 23:04
Antar Møller låser valuta, eller har låst endel valuta slik at de allerede har kjøpt €'ene de skal betale bilen med når den kommer fra fabrikken. Derfor kan de også garantere prisen.
Jeg tror vel egentlig at de forhandler pris i lokal valuta med fabrikken. Har hørt et rykte om at det ikke bare var feststemning hos Møller når de ble klarer over at det ble solgt over 500 biler dagen før prisjusteringen. Det kan tyde på at de har en ramme som ble overskredet og at de kan ende med å tape penger på en del biler.

Electric cars in Norway

#17
Hvis noen ikke har fått med seg den lave krona og hva det betyr........  :-1: :-1: 

Les denne saken fra Finansavisen datert 1. Mai:

https://finansavisen.no/lordag/2020/05/01/7523097/fattiglappene

Trond.m

Jo....men vi lurer fortsatt når Møller skal klare å oppdatere regnearket sitt med nye priser, eller om varselet bare var spill for galleriet. Det er jo 10 dager siden det ble varslet at ny pris skulle være gjeldene !

storeulv

Sitat fra: TM på mandag 04. mai 2020, klokken 08:38
Jo....men vi lurer fortsatt når Møller skal klare å oppdatere regnearket sitt med nye priser, eller om varselet bare var spill for galleriet. Det er jo 10 dager siden det ble varslet at ny pris skulle være gjeldene !
Ut fra det jeg vet er ordrebøkene nå stengt for 2020-modellene og alle nybygg er fra og med 24.4 kun 2021-modeller. Det kan jo være at de prisene enda ikke er klare fra produsenten.


VW eGolf 2017
--> Audi e-tron 50 AS 2020

Sent from my iPhone using Tapatalk
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Trond.m

Sitat fra: storeulv på mandag 04. mai 2020, klokken 09:45
Sitat fra: TM på mandag 04. mai 2020, klokken 08:38
Jo....men vi lurer fortsatt når Møller skal klare å oppdatere regnearket sitt med nye priser, eller om varselet bare var spill for galleriet. Det er jo 10 dager siden det ble varslet at ny pris skulle være gjeldene !
Ut fra det jeg vet er ordrebøkene nå stengt for 2020-modellene og alle nybygg er fra og med 24.4 kun 2021-modeller. Det kan jo være at de prisene enda ikke er klare fra produsenten
Kanskje rart å gå ut med 12 % prisøkning hvis prisene ikke er klare. Dessuten produseres ikke 21 modellen før uke 33, så det virker rart hvis de ikke skal selge biler før det. Men du kan ha rett. Det har tidligere vært antydet at MY21 skal bestilles fra 15.5 med produksjon fra uke 28.

Pingle

Når vi ser på euro/dollarkursstigningen gir det dessverre mening at e-tron skal ha 12% påslag, og de med moms og mest avgifter (faste) får 8%.
Vi som fortsatt sitter på gjerdet får vel nyte piggtråden, mens dere som er innenfor bør glede dere sånn noenlunde.
For oss piggtrådsittere kan det jo være en mager trøst at det ikke er gitt at bruktbilprisene stiger, med temmelig usikker økonomi for en del i koronautsatte jobber, men brukt e-tron har ligget temmelig høyt sammenlignet ipace. Demobiler på mine trakter er heller ikke noe unntak der.

Det ville jo vært kjekt om prisstigningen gjelder 21-modellen, og at lagerførte 20-modeller fortsatt selges til "gammel pris". I så fall bør det være vits i å rusle innom Møller likevel.

Alternativet, å løpe og kjøpe '20-modeller, til 100 000 mer (enn vi ikke kjøpte dem til for 10 dager siden), virker lite fristende.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Amatøren

#22
12 % prisøkning... 😮

Da sparte vi 74.160,- på å ikke gamble på levering sent i år.

Vi bestilte 21.09.2019 (fikk den den 06.03.2020) for å være sikker på levering før utgangen av 2020 fordi det er bare ut året som EU/EFTA godkjenningen for avgiftsfritak gjelder (selv om regjeringen lovet ut stortingsperioden 2021).
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

storeulv

Ja, jeg sparte også i overkant av 70' på å bestille 23. april basert på 12 % prisøkning.

Og som tidligere nevnt så er ordrebøkene nå lukket for spesialbygg. Jeg antar det er fordi de nå har fullbooket slot'ene for produksjon av MY20 og så åpner de igjen når prisingen av MY21 er klar.

De som nå vil kjøpe MY20 til "gammel" pris har da kun lagerførte biler å velge mellom.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Trond.m

#24
Nå ligger oppdatert prisliste ute med uforandrede priser gjeldende fra 1.5.2020 :o 

Hva er poenget med å oppdatere datoen i prislisten, uten å endre priser ?

Det står riktignok at den nå bare gjelder lagerførte biler. Det kommer nok ikke ny liste før de åpner for MY21. Eller de trenger de lenger til å kalkulere prisene...% regning er ikke enkelt 😉

https://www.audi.no/dam/nemo/no/pricelists/2020-05_Prisliste_Audi-e-tron.pdf

daktari

Møller tjente milliarder på etron inntil nettopp, så de sitter vel og kalkulerer hvor de skal ta tapet (avansen eller volumet) nå som arbeidsledighet i Norge er ATH og oljeprisen ATL...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m


JohnPGriff

Bestilt en 50 SUV Advanced Sport 23 april, eneste extra var adaptiv vindusviskere, pris 618 000 inkl vh, bagasjeromsmatte og lastekantfolie bakfanger. Rente på lån 1.99% fast 3 år. Selger var klar over at bilen vil opp 73 000 hvis jeg bestilt etter 24 april. Prisliste på Audi.No har en ny "gjeldende" dato av 01.05.20. men på bunnen av innholdsoversikt siden er skrevet "gjelder kun biler på lager! Jeg snakket med min kontakt forrige torsdag og jeg sa til han at prisenene på Audi.no hadde ikke økt. Han igjen bekreftet hvis jeg hadde bestilt en tilsvarende bil idag prisen vil har økt med 73 000.
Om lager bil han sa de hadde ingen.
Jeg har prøvd Audi's web konfigurator og med de samme utstyr som en Advance Sport, pris er rundt 55 000 hoyere og med 20" vh pakke nesten 80 000.

[/size]

E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

storeulv

Sitatmen på bunnen av innholdsoversikt siden er skrevet "gjelder kun biler på lager! Jeg snakket med min kontakt forrige torsdag og jeg sa til han at prisenene på Audi.no hadde ikke økt. Han igjen bekreftet hvis jeg hadde bestilt en tilsvarende bil idag prisen vil har økt med 73 000.
Om lager bil han sa de hadde ingen.

Det stemmer bra med det flere her mener; at nye priser vil gjelde '21-modellene,  og tydeligvis er ikke disse prisene klare enda.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Trond.m

#29
Tallet 73K er bare noe selgeren «tror», for forhandlere vet like lite som oss.
Det blir nok uansett strategisk prising, dvs. priser som enger på 99. Sånn sett kan er det ikke utenkelig at Advanced Sport blir priset til 679K, hvis pakken består med samme utstyr som i dag. Problemet til Audi er at det da virker mer dristende for mange å bestille Mercedes EQC.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA