Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Takstativ

Startet av tromsø, lørdag 02. mai 2020, klokken 08:33

« forrige - neste »

Huskestue

Hadde det på e-niro. Bra stativ. Genial mhp at en slipper «verktøy» når det skal på og av. Dekslene som settes på til slutt og låses med nøkkel var litt slarkete å få på plass men når de var låst i rett stilling satt alt som støpt.

tromsø

Sitat fra: Huskestue på onsdag 06. mai 2020, klokken 22:32
Hadde det på e-niro. Bra stativ. Genial mhp at en slipper «verktøy» når det skal på og av. Dekslene som settes på til slutt og låses med nøkkel var litt slarkete å få på plass men når de var låst i rett stilling satt alt som støpt.

Høres jo greit ut, takk. Men hvordan var de med tanke på støy og aerodynamikk?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

janbanan

Sitat fra: daktari på onsdag 06. mai 2020, klokken 13:12Personlig foretrekker jeg vel Whispbar foran Thule Wingbar Edge; penere, flatere/mer aero/ikke gummilist som klippes men som dyttes ned.

Thule Wingbar Edge for e-tron, har en gummilist som er splittet, den kuttes ikke for å montere ski/sykkel-stativ etc.
Den kuttes riktignok til rett lengde, men det gjøres bare en gang, deretter sitter gummilistene på samme plass hele tiden.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

daktari

Sitat fra: janbanan på onsdag 06. mai 2020, klokken 22:44
Sitat fra: daktari på onsdag 06. mai 2020, klokken 13:12Personlig foretrekker jeg vel Whispbar foran Thule Wingbar Edge; penere, flatere/mer aero/ikke gummilist som klippes men som dyttes ned.

Thule Wingbar Edge for e-tron, har en gummilist som er splittet, den kuttes ikke for å montere ski/sykkel-stativ etc.
Den kuttes riktignok til rett lengde, men det gjøres bare en gang, deretter sitter gummilistene på samme plass hele tiden.
Det gjelder kun nye Thule EVO, ikke fjorårets modell Wingbar Edge  som de fleste har.
Evo har dessverre en klumpete fot sammenlignet med fjorårets.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ThomasEL

Har nettopp kjøpt Thule Edge wingbar takstativ.

Er det noen som har «forsket» på hvor den idelle plasseringen er på taket (med tanke på støy og evt betydning for forbruk)?

Er det riktigst å plassere bøylene på de to stedene det er avmerket «hull» i rails? (De hullene er nødvendig for en type stativ, men ikke dette fra Thule)?
Eller har noen funnet bedre kombinasjon? (Tenker lenger bak/fram, samt avstand mellom bøylene)

Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Kåre Knatten

Hullene er til originalt stativ, så uoriginale burde vel monteres på samme sted.

tromsø

Jeg kjøpte til slutt sorte Yakima Flushbar og de bruker hullene i railsen. Funker bra og ser bra ut.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA